شناسه خبر:17629
1398/12/1 08:15:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه پنج برای بافت مرکزی شهر پیشنهاد شده گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد.

نرگس نوراله‌زاده روز چهارشنبه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرارگیرد افزود: مدیریت شهری همدان باید ظرف دو هفته آینده نسبت به ارائه الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری پیرامون تشکیل منطقه جدید شهرداری و تحویل به شورای شهر اقدام کند.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری همدان باید آیین‌نامه‌ها و الگوهای مدنظر را از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور دریافت کند و بر اساس ضوابط اجرایی نسبت به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل منطقه جدید شهرداری طرح ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریتی شهری گفت: در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری هماهنگی لازم وجود ندارد.

اکبر کاووسی اظهار کرد: در گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که در طرح‌های زیباسازی تغییرات گسترده در سطح شهر ایجاد شده که هزینه‌آور است.

وی بیان کرد: در ساخت المان‌ها و طرح‌های شهری باید تصمیم‌گیری کارشناسانه انجام شود نه اینکه هر بار شاهد اصلاح و تغییر آن‌ها باشیم.

کاووسی ایجاد تغییر در المان‌های شهری را اوج بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری دانست و گفت: این تغییر در واقع هدر رفتن بیت‌المال است.

وی اضافه کرد: شهرداری در ساخت برخی نمادها و المان‌ها هماهنگی و کارشناسی لازم را ندارند و این اقدام هرگز قابل پذیرش نیست.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: المان بلوار مدنی معروف به بلوار موشک تعابیر خوبی را در ذهن گردشگران نخواهد داشت.

سیدمسعود عسگریان افزود: اگر قرار است یادمانی را در سطح شهر احداث و نصب کنیم باید طوری باشد که گردشگران آگاه باشند که جزئیات این المان چیست و چه یادآوری از گذشته را تداعی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید نوشتاری از وقایع در المان‌ها حکاکی شود تا همگان از هویت آن اطلاع یابند.

شناسه خبر 17629