شناسه خبر:18232
1398/12/17 08:46:53
نماینده ولی فقیه دراستان همدان:

درخت‌کاری ضامن سلامت محیط زیست و جامعه است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه دراستان همدان با بیان اینکه از منظر اسلامی درختکاری یکی از حسنات بزرگ محسوب می‌شود، گفت: درخت‌کاری ضامن سلامت محیط زیست و جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پنج‌شنبه گذشته در مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درخت‌کاری در همدان با بیان اینکه از منظر اسلامی کاشت درخت یکی از حسنات بزرگ محسوب می‌شود، به روایتی از پیامبر (ص) اشاره کرد که ایشان در کنار برشمردن حسناتی مانند تعلیم و آموزش قرآن و ساختن مسجد از درختکاری نیز نام برده‌اند و تصریح کرد: اسلام حفظ محیط زیست و توجه به درخت‌کاری و هوای پاک را مهم می‌داند.

وی همچنین با اشاره به روایت دیگری از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه اگر در آستانه قیامت هم قرار گرفتید در‌حالی‌که مشغول درخت کاری بودید آن درخت را در زمین بنشانید و آن را بکارید، ادامه داد: این حدیث توجه پیامبر (ص) به مسئله محیط زیست را نشان می‌دهد کمااینکه در بسیاری موارد نیز پیامبر (ص) قطع کردن درختان را ممنوع می‌کردند.

امام‌جمعه شهر همدان با بیان اینکه امیدوار هستیم مردم و کسانی که نسبت به محیط زیست و زندگی خود توجه دارند در این زمینه نیز توجه بیشتری داشته باشند و این سنت حسنه را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: هر کسی در خانه، محل کار و هر مکانی که امکان‌پذیر است، می‌تواند این سنت حسنه را انجام دهد تا استمرار یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی به شرایط حاکم بر کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به لحاظ شرایط اجتماعی که با آن مواجه هستیم از همه مجاهدان عرصه سلامت، پزشکان، پرستاران و کادر سلامت و همه افرادی که برای سلامت جامعه ایثار می‌کنند قدردانی می‌کنم، افزود: درخت‌کاری از این جهت که سلامت جامعه را تضمین می‌کند مورد تأکید است.

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد امروز در عرصه سلامت به معنای واقعی ایثار می‌کنند که از آن‌ها تقدیر می‌کنیم و امیدوار هستیم مشکلی که به‌صورت گذرا برای کشور ایجادشده به‌زودی رفع شود.

 

شناسه خبر 18232