شناسه خبر:19473
1399/1/20 01:04:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: جهت پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا در محیط اداره کل و ضرورت رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی، موارد ذکرشده زیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی استاندارد همدان، محمد مددی اظهار کرد: برای برون‌رفت از این شرایط نیازمند همکاری بیش‌ازپیش کارکنان در اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته پیگیری و مقابله با کرونا هستیم.

مددی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه با وجود وضعیت سخت بیماری کرونا، فضای وحدت و همدلی بین مردم برقرار است و به مدد الهی بر این وضعیت نیز غلبه خواهیم کرد.

اقدامات انجام‌شده جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط اداره کل استاندارد همدان:

1- پذیرش میهمان در میهمانسراهای اداره کل تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می‌شود.

2- کلیه مأموریت‌های اداری غیر ضروری تا اطلاع ثانوی ملغی و درصورت ضرورت جهت انجام مأموریت توسط همکاران توصیه می‌شود از خودروی اداری استفاده شود و تجهیزات بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی‌کننده (به میزان 100 سی‌سی) در اختیار شخص مأمور و راننده همراه قرار گیرد.

3- از تشکیل جلسه و یا کلاس آموزشی غیر ضروری خودداری شود. جهت تشکیل جلسات اجتناب‌ناپذیر سالن آموزش طبقه دوم با شرایط مناسب آماده‌سازی و مورد استفاده قرار گیرد؛ میز و صندلی به تعداد حدود 10 نفر با رعایت فاصله 1/5 با طرفین و دو متر با روبه‌رو چیده شود، از انجام هرگونه پذیرایی برای جلسات خودداری کنید.

4- در ورودی اداره کل و درب آسانسورها مایع ضدعفونی‌کننده جهت استفاده همکاران و ارباب‌رجوع مهیا شود.

5- از تهیه چای و توزیع آن بین همکاران خودداری کنید. توصیه می‌شود برای این ایام قند بسته‌بندی‌شده به همراه چای کیسه‌ای با لیوان یک‌بارمصرف مناسب در اختیار همکاران قرار گرفته شود و درصورت نیاز صرفاً از آبجوش آبدارخانه استفاده کنید.

6- نظافت و ضد عفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، آسانسور و سایر اماکن پُرتردد به‌صورت روزانه مورد تأکید است. دستمال کاغذی نیز در سرویس‌های بهداشتی قرار داده شود؛ توصیه می‌شود برای این ایام سرویس‌های طبقه همکف صرفاً جهت ارباب‌رجوع درنظر گرفته شود و کارکنان اداره کل با اطلاع قبلی از سرویس‌های دیگر طبقات استفاده کنند.

7- با عنایت به ضرورت رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستادی و استانی مبنی بر نحوه حضور همکاران در محل کار، خواهشمند است با رعایت قانون، از گسترش بی‌نظمی در محیط اداره کل جلوگیری شود.

8- نصب دستگاه چهره‌خوانی جهت ثبت ورود و خروج همکاران.

9- همکاران حاضر در اداره کل لازم است با استقرار در اتاق کار خود و خودداری از تردد در ساختمان، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

10- با همکاری کارکنان چیدمان اتاق همکاران به طریقی تغییر یابد که فاصله همکار با ارباب‌رجوع و سایر همکاران به میزان یک‌ونیم الی دو متر رعایت شود. حسب صلاحدید و با رعایت شئونات، صندلی مختص ارباب‌رجوع مستقر در اتاق همکاران جمع‌آوری شود؛ درصورت نیاز ارباب‌رجوع می‌تواند از صندلی‌های مستقر در محل میز خدمت استفاده کند.

11- کنترل دمای بدن در بخش ساختمان اداره کل انجام شود و از پذیرش مراجعان و ارباب‌رجوع در محیط اداره کل ممانعت کنید؛ میز خدمت مستقر در محل ورودی اداره کل، جوابگوی ارباب‌رجوع خواهد بود.

12- امور مربوط به ارباب‌رجوع به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه‌ها بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام شود.

13- درصورت امکان برای همکاران اقلام بهداشتی ضروری مانند ماسک، مایع ضدعفونی‌کننده و غیره تهیه و تحویل کارکنان شود.

14- عملیات ضد عفونی برای نامه‌های وارده به دبیرخانه انجام شود و در محل دبیرخانه به‌دلیل ارتباط مستقیم با ارباب‌رجوع و همکاران، پلاستیک نصب شود.

15- رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت کروناویروس ضروری است.

شناسه خبر 19473