شناسه خبر:23325
1399/3/25 00:18:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: دو هزار و 750 ناوگان باری استان برای حمل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به خوزستان اعزام شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، جمشید عظیمی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت تخلیه بنادر و انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به سراسر کشور، از ابتدای خردادماه امسال تاکنون درمجموع دو هزار و 750 دستگاه از ناوگان باری همدان به مناطق جنوبی بندر امام (ره)، اهواز، اندیمشک، دزفول و غیره اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاها شامل چغندر قند و سایر کالاهای اساسی است، یادآور شد: این اداره در پی سیاست‌های سازمان، کمک به تخلیه بنادر و انتقال سریع محصولات کشاورزی فسادپذیر از سطح مزارع استان خوزستان به دست صاحبان کالا با استفاده از ظرفیت ناوگان‌های ملکی و زیر پوشش شرکت‌های حمل‌ونقل استان، اقدام به این امر کرده است.

عظیمی ادامه داد: همدان هم‌زمان به‌عنوان یکی از مبادی حمل گندم به سایر استان‌ها در زمینه تهیه و اعزام ناوگان جهت حمل کالاهای اساسی استان فعالیت می‌کند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: از مشکلات این طرح سوخت کم ناوگان‌های فعال با توجه به کارکرد پایین بیشتر ناوگان‌ها در دوره قبل است که به‌منظور جبران سهمیه و تشویق رانندگان و درخواست آن‌ها، پیشنهاداتی برای درنظر گرفتن سهمیه سوخت تشویقی به دفتر کالا ارسال شده که درصورت امکان این سهمیه برای ناوگان‌هایی که از مبادی مورد نظر اقدام به حمل کالاهای خاص می‌کنند، درنظر گرفته شود.

شناسه خبر 23325