شناسه خبر:25769
1399/5/6 02:06:14

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیک گاز مایع (LPG) در این منطقه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: این طرح از اول مردادماه سال جاری و به‌صورت آزمایشی هم‌زمان با 9 منطقه دیگر آغاز شده و از این پس عملیات توزیع سیلندرهای گاز مایع به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی سامان‌دهی توزیع سوخت گاز مایع، شناسایی مصرف‌کننده مجاز و واقعی، توسعه خدمات الکترونیک, حذف حواله‌های کاغذی و سهولت انجام کار با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار/ اشخاص حقیقی یا حقوقی را ازجمله مزایای اجرای این طرح خواند.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح توزیع الکترونیکی این فرآورده بین خانوارهای محروم از گاز طبیعی و مصرف‌کننده نفت سفید که تا این زمان در پوشش انشعاب گازرسانی قرار نگرفته‌اند، به میزان ماهیانه 44 کیلوگرم (چهار سیلندر خانگی) و دیگر واحدهای صنفی صنعتی متناسب با نیاز آن‌ها با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی نیوتجارت آسان، قابل ثبت و انجام بوده؛ بدیهی است پیش‌تر طرح توزیع نفت سفید با استفاده از زیرساخت بانکی در این منطقه صورت پذیرفت.

روستایی یادآور شد: مصرف‌کنندگان مجاز درصورتی که تاکنون در سایت جدید تجارت آسان ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری در این سامانه به آدرس: NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت‌نام کرده و بعد از تأیید دستگاه متولی (تأییدکننده) نسبت به معرفی کارت حساب بانکی و مراجعه به عوامل ثابت و سیار توزیع از طریق کشیدن کارت در دستگاه کارت‌خوان POS، سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب دولتی و با دریافت رسید سوخت دریافت کنند.

مدیر منطقه همدان با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم صرف نظر از شرایط کرونایی جامعه و الزام اکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های مختلف مذهبی و روضه‌خوانی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، اذعان کرد: شرکت‌های موزع گاز مایع و عوامل توزیع ثابت و سیار فروش تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وظیفه تأمین سیلندرهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان را عهده‌دار هستند.

گفتنی است؛ پیش از این طرح بالا در دو منطقه کرمانشاه و ایلام اجرا شده بود و با احتساب این مناطق هم‌اکنون 12 منطقه پایلوت اجرایی این طرح هستند.

شناسه خبر 25769