شناسه خبر:28404
1399/6/23 14:13:33

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از آغاز برداشت گردو در استان و پیش‌بینی تولید دو هزار و 50 تن محصول خبر داد.

محمدعلی اقدسی از آغاز برداشت گردو در باغات ایلام خبرداد و اظهار کرد: گردو از مهمترین محصولات کشاورزی استان است که با توجه به کیفیت آن مورد توجه سایر استان‌ها نیز قرار دارد. امسال نیز در فصل برداشت گردو علی‌رغم وجود برخی مشکلات پیش‌بینی دو هزار و 50 تن محصول را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: توسعه باغداری در استان، اقبال مردم به باغداری و حمایت‌های دولتی سبب گسترش باغات در استان شده است.

اقدسی، به ایجاد یک هزار و 400 هکتار باغ گردو در ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: باغات گردو در استان ایلام رو به افزایش بوده و تولید سالانه این باغات به ارزش 120 میلیارد تومان می‌رسد که نقش مهمی در بهبود سطح معیشت، اشتغال و رونق تولید در استان ایلام دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، اشتغال‌آفرینی یک‌هزار و 500 نفری در امر باغات را از دیگر آثار مثبت رونق باغداری در این استان دانست و گفت: اهتمام و اقبال مردمی، حمایت دولتی و زمین‌های مستعد همراه با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه آبیاری نوین ازجمله علل افزایش توجه به باغ و باغداری در ایلام است.

اقدسی در ادامه افزود: محصول گردوی تولید شده در استان ایلام به‌دلیل شرایط آب و هوایی از کیفیت خوب برخوردار و مورد اقبال خریداران سایر استان‌ها است که امیدواریم ظرفیت صادرات مطلوب این محصول نیز در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 28404