شناسه خبر:31069
1399/8/10 17:00:25

رزمایش کنترل آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، رزمایش کنترل آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری همزمان با سراسر کشور با حضور پورحسینی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری همدان، معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ و جمعی از مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به صورت ویدئو کنفرانس با شرکت توانیر، در همدان برگزار شد.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این مراسم ضمن تبریک به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل و هفته وحدت اظهار کرد: مانور قطع برق مراکز حیاتی و حساس برای آزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری به صورت همزمان با سراسر کشور در سه شهرستان استان همدان برگزار شد.

حمید طهماسبی‌خو افزود: این مانور در شهرستان همدان در مراکز هلال احمر، تصفیه خانه شهید بهشتی و مخابرات خضریان و در شهرستان‌های کبودراهنگ و ملایر نیز در فرمانداری‌ها اجرایی شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی مراکز مهم برای مواجهه با بحران‌ها ادامه داد: هدف از اجرای این مانور آمادگی مراکز حیاتی و حساس در مواقع بحران و شرایط اضطراری است.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با رمز «محمد رسول الله(ص)» در رزمایش کنترل آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری برق پنج مرکز مذکور در سطح استان قطع و آمادگی شرکت‌ها در مواقع بحرانی قطع برق بررسی شد.

وی ابراز داشت: 16 نفر در قالب 6 اکیپ عملیاتی در این مانور شرکت داشتند که با حضور در محل‌های از قبل تعیین شده نسبت به قطع برق این مراکز از شبکه توزیع اقدام کردند و عملکرد ژنراتورهای برق اضطراری را کنترل کردند.

طهماسبی‌خو تصریح کرد: برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی اقدامات دیگری همچون تبدیل شبکه‌های توزیع به کابل خودنگهدار، شناسایی و رفع کانون‌های خطر، بررسی و آسیب‌شناسی شبکه‌های توزیع زمینی، مقاوم‌سازی شبکه‌ها و بکارگیری نیروگاه‌های خورشیدی در راستای پایداری شبکه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ضمن اطلاع‌رسانی گسترده محیطی، مانور تخلیه ساختمان و زلزله در ستاد و واحدهای تابعه برگزار شده است.

شناسه خبر 31069