شناسه خبر:37016
1399/12/3 10:25:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان از نظارت بر ورود مواد خام دامی به همدان خبر داد و‌ گفت: پست قرنطینه شهید زارعی صالح‌آباد فعال است و به‌صورت شبانه‌روزی بر ورود انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به سطح استان نظارت دارند.

محمودرضا رسولی روز گذشته با بیان اینکه قرنطینه دام و امنیت زیستی از وظایف دامپزشکی است، اظهار کرد: قرنطینه یکی از ارکان‌های مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن است و نقش پُراهمیتی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

وی با تأکید بر اینکه قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دام و طیور مؤثر بوده است، گفت: هرگونه حمل‌ونقل دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام دامی تنها با داشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان پست قرنطینه دامپزشکی «شهید زارعی صالح‌آباد» در شهرستان بهار را به‌لحاظ موقعیت استراتژیک و قرارگرفتن در مسیرهای مواصلاتی استان‌های قزوین، کردستان و کرمانشاه، یکی از نقاط اصلی و شاهراه ارتباطی غرب کشور دانست و افزود: کارشناسان پست قرنطینه اداره کل دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی بر ورود انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به سطح شهرستان و استان نظارت دارند.

وی بیان کرد: آن‌ها با خودرو‌ها و افراد متخلف که دارای مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی نبوده و یا درصورتی که موارد بیماری و غیر بهداشتی تشخیص بدهند، برخورد کرده و مراتب را به مراجع انتظامی و قضائی اعلام می‌کنند تا درصورت شناسایی قاچاق محموله طبق دستور قاضی برای تعیین تکلیف به اموال تملیکی ارجاع شود.

شناسه خبر 37016