شناسه خبر:45990
1400/6/27 09:47:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 16 پرونده قصاص در این استان منجر به رضایت شده است.

پرویز توسلی‌زاده روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: استان کرمانشاه برابر فرهنگ غنی اسلام و در راستای تألیف قلوب یکی از استان‌های سرآمد کشور است که در پرونده‌های قصاص با کمک شورای حل اختلاف و گروه‌های مردم‌نهاد توانست در سال 99 و امسال 16 زندانی محکوم به قصاص را با رضایت اولیای دم از پای چوبه‌ دار نجات دهد.

وی ادامه داد: این زندانیان در سال‌های گذشته مرتکب قتل عمد شده بودند و پس از رسیدگی‌های قضائی، حکم قصاص نفس آن‌ها در محاکم کیفری استان صادر شده بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه سعه صدر و کظم غیظ را یکی از راه‌های پیشگیری از درگیری‌های منجر به قتل دانست که باید مورد توجه همه به‌خصوص جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورود ریش‌سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه‌بر کاهش مراجعات به دادگستری مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیران، قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه نیز به‌صورت جدی به دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری در جامعه هستند.

شناسه خبر 45990