شناسه خبر:55231
1401/2/22 09:29:29

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: عملیات اجرایی ساخت 87 واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن به همت بسیج سازندگی در سطح این استان آغاز شده است.

سرهنگ پاسدار علی قره‌باغی افزود: براساس این تفاهم‌نامه احداث 800 واحد مسکونی ویژه محرومان طی مدت 2 سال در سطح استان هدفگذاری شده که در گام نخست اجرای 103 طرح ابلاغ و ساخت 87 واحد آن با حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: هزینه ساخت این تعداد واحد مسکونی از محل کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، پرداخت وام‌های کم بهره، مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی تامین و پرداخت می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در استان، گفت: در این رزمایش بیش از 440 گروه جهادی طی مدت 10 روز خدمات موثر فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی را در مناطق محروم استان ارائه می‌کنند.

به گفته وی، یکی از خدمات گروه‌های جهادی در این رزمایش ارائه مباحث آموزشی و تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی استان همدان است به‌ نحوی که معلمان و فرهنگیان بسیجی و جهادی با حضور در این مناطق اقدام به برگزاری کلاس درس و آموزش به دانش‌آموزان با هدف پیشگیری از افت تحصیلی با توجه به تعطیلی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با سبک زندگی ایرانی - اسلامی، نحوه تربیت فرزندان برای ارتقای مهارت نه گفتن به اعتیاد، نحوه مواجهه با فرزندان در صورت تغییر رفتار آنان نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی استان همدان در این رزمایش است.

شناسه خبر 55231