شناسه خبر:56723
1401/3/29 08:47:47

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه غدیر شهر کرمانشاه، گفت: تکمیل تصفیه‌خانه غدیر کرمانشاه نباید به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شود.

بهمن امیری‌مقدم طی جلسه‌ای که بعد بازدید از تصفیه‌خانه غدیر شهر کرمانشاه با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه تصفیه‌خانه غدیر مدت زیادی طول کشیده، از این به بعد مسئله زمان‌بندی پروژه‌ها باید جزء ضرورت‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام هر عملیات و پروژه نیازمند بسیج شدن همه دستگاه‌های مربوطه است، افزود: در روند هر پروژه نباید فعالیت به دلایلی مانند کمبود اعتبار و کم‌کاری دچار تعویق شود، بلکه باید به‌صورتی جهادی و بسیج‌گونه همکاری‌ها صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در بحث انتقال‌، توزیع و تأمین آب همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند و حساسیت‌ها در حوزه کاری برای نگهداری خطوط انتقال بیشتر شود.

امیری‌مقدم با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام پروژه‌ها می‌توانند کمک‌دهی خوبی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در ابتدای هر پروژه می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه ایده استفاده کرد، اما درحال حاضر نمی‌توان کار را متوقف کرده و منتظر شرکت‌های دانش‌بنیان ماند و آن‌ها تنها برای آینده این پروژه باید برنامه‌ریزی کنند.

وی به حل ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید اختلافات و ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی در پروژه تصفیه‌خانه غدیر برطرف و در مسیر پیشرفت پروژه قدم برداشته شود و هرکدام از دستگاه‌های مسئول فعالیت خودت را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: مسئولان پیرامون فعالیت‌های آب‌رسانی مردم را در جریان کار قرار دهند و از طریق ساخت مستند طی کردن فرآیند آب‌رسانی را برای مردم به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: آگاهی مردم از روند عملیات آب‌رسانی باعث صرفه‌جویی بیشتر آن‌ها خواهد شد و در کنار آن می‌توانید فرهنگ‌سازی نحوه مصرف آب برای همشهریان را ترسیم کنید.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه افق پروژه تصفیه‌خانه غدیر کرمانشاه را برای سال 1415 می‌بینیم، ابراز کرد: برای آینده این پروژه باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و یک آینده‌نگری و برنامه معینی جهت تأمین آب توسط دستگاه‌ها تدوین شود.

استاندار کرمانشاه به یافتن اشکالات پروژه تصفیه‌خانه غدیر و سایر فعالیت‌های آب‌رسانی تأکید کرد و ادامه داد: هرجا مشکلی در روند انتقال آب پیش آمد، مشکلات باید پیدا و جلوی هرگونه برداشت غیر مجاز حین انتقال آب گرفته شود و نظارت، کنترل و حفاظت از خطوط انتقال آب تحت هر شرایطی انجام گیرد.

وی تأکیدی بر نحوه فعالیت پیمانکاران پروژه‌ها کرد و گفت: از ابتدای کار در برگه‌های قرارداد علاوه‌بر تعیین پیمانکار اصلی یک شخص دومی نیز به‌عنوان جایگزین معرفی شود تا درصورت بروز مشکلات احتمالی برای پیمانکار، دچار مشکل نشویم.

امیری‌مقدم عنوان کرد: ایجاد حوضچه‌های محلی برای جذب آب‌های منطقه‌ای به‌عنوان موضوعی دیگر نیز باید درنظر گرفته شود تا در یک بازه زمانی از سال، اهالی آب خود را از آن محل تأمین کنند.

شناسه خبر 56723