شناسه خبر:58723
1401/5/22 10:33:55

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شهریورماه امسال در سنندج خبر داد.

 حمیدرضا گوهری در نشست با خبرنگاران در سنندج با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران همواره از نخستین نفراتی هستند که در وقایع و رویدادهای حضور دارند.

وی افزود: مردم با تردید و شک اخبار فضای مجازی را باور می‌کنند اما نسبت به رسانه‌های رسمی با اعتماد کامل نیازهای خبری خود را تأمین می‌کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان عنوان کرد: مردم نیاز به اطلاعات و اخبار درست دارند و کارهایی که با اعتبارات محدود ارائه می‌شود باید توسط رسانه‌ها منعکس شود.

به گفته گوهری، مردم پذیرای اخبار و اطلاعات درست هستند که مصداق آن را می‌توان در اصلاح نظام یارانه‌ها دید که با تبیین درست رسانه‌ها مردم به دولت اعتماد کردند.

وی ادامه داد: کانون یک مرکز تخصصی در زمینه کودک و نوجوان است و همه بچه‌ها و نوجوانان را با هم می‌بیند و کتاب‌هایی متناسب با رنج سنی آن‌ها تألیف و چاپ می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اذعان کرد: کانون در کردستان 23 مرکز ثابت و سیار دارد.

گوهری افزود: خودروهای سیار کانون استان در روستاهای استان ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین بچه‌ها، برنامه قصه‌گویی، آموزش نقاشی و... هم دارد.

وی یادآوری کرد: کانون زبان که از مصوبات سفر رهبری بود به دلیل کرونا تعطیل شده بود که با یک اعتبار جزیی 40 میلیون تومانی راه‌اندازی شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان مانند آموزش و پرورش وظیفه دارد در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قدم برداریم.

گوهری اضافه کرد: ما به‌دنبال افزایش مراکز سیار در استان هستیم و این در گرو مشارکت خیرین و حمایت مسئولان استانی است.

وی هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه تا دورترین روستاهای استان است و این جز با افزایش مراکز سیار محقق نمی‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خاطرنشان کرد: 180 هزار و 800 جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد.

گوهری یادآور شد: 170 کارگاه تخصصی در کانون استان در زمینه نوشتن خلاق، ادبیات، هنرهای تجسمی و کارگاه‌ برگزار می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: 22 شهریورماه امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج برگزار می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت،: کانون بهاران ویژه کودکان با نیازهای ویژه است که به‌زودی بخش کتابخانه خط بابل برای نابینایان و کم‌بینایان در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

 

شناسه خبر 58723