شناسه خبر:59908
1401/6/19 10:01:10

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: رمان «سرزمین خیال» نوشته آنتونی دوئر به تازگی با ترجمه فاطمه تناسان توسط نشر نیماژ در 734 صفحه و بهای 280 هزار تومان منتشر شده است.

 دوئر در «سرزمین خیال» پنج شخصیت را از ادوار مختلف تاریخی یعنی قرون وسطی، دوران معاصر، آینده‌ای مفروض و… احضار می‌کند، شخصیت‌های مفروضی که رشته پیوند دهنده آنها داستانی است که نویسنده‌ای در یونان باستان آن را به نگارش درآورده است. دوئر در این رمان کوشیده است شخصیت‌هایی رویاپرداز را خلق کند تا با وجود دوری از جامعه خود و حتی فاصله جغرافیایی از یکدیگر، امید و درایت را در پذیرش خطرهای بزرگ ببینند.

سرزمین خیال به مدت پانزده هفته در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بود، این کتاب روایت یک پاسداشت است، پاس‌داشتی برای کتاب و کتاب‌داران؛ کسانی که بشر را به واسطه کتاب در روزگاران مختلف به هم وصل می‌کند. دوئر با روایتی خلاقانه فضایی علمی تخیلی با تکیه بر تاریخ را پدید می‌آورد، از قدرت کتاب‌ها و کلمات می‌گوید، از اینکه کتاب‌ها چطور مردمان را به یکدیگر پیوند می‌دهند و تلاش می‌کنند تا سرنوشت کتاب‌ها را در آینده‌ای نه‌چندان دور پیش‌بینی کنند.

شناسه خبر 59908