شناسه خبر:66053
1401/11/25 01:08:22

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرماندار کرمانشاه با اعلام اینکه شهر کرمانشاه حدود 400 هزار حاشیه‌نشین دارد که در 37 محله حاشیه‌ای زندگی می‌کنند، گفت: برای ساماندهی این محلات عزم جدی داریم.

دکتر ابراهیم رحیمی‌زنگنه، با اشاره به پیگیری برای حل مشکلات محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی، گفت: در تلاشیم تا با تشکیل جلسات میز خدمت بی‌واسطه و به شکل مستقیم مشکلات مردم محلات حاشیه‌ای را احصاء کرده و با همکاری ادارات و نهادهای مربوطه برای مرتفع کردن مشکلات مردم این مناطق اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 9 میز خدمت با اولویت مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه در محلاتی مثل مرادآباد، ملاحسینی، کرناچی، حکمت آباد، صادقیه و جعفرآباد با حضور مسئولین ادارات مختلف تشکیل شده، افزود: این جلسات به هیچ وجه نمادین نیست و می‌کوشیم ضمن شنیدن مشکلات ساکنین محلات حاشیه‌ای، این مشکلات را اولویت بندی کرده و پیگیر اصلاح امور این محلات باشیم.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به پیگری جدی برای اجرای مصوبات میزهای خدمت برپاشده در محلات حاشیه‌ای در قرارگاه محرومیت‌زدایی، گفت: پیگیری مصوبات تا اجرایی‌شدن آن‌ها اولویت اصلی قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان کرمانشاه است، چون تجربه نشان داده که با پیگیری مصوبات امکان تحقق آنها تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به دستور استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای، گفت: بلافاصله بعد از دستور استاندار این قرارگاه در شهرستان کرمانشاه با پنج کارگروه شامل کارگروه زیربنایی با مسئولیت شهردار کرمانشاه، کارگروه توانمندسازی و ایجاد اشتغال با مسئولیت مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه، کارگروه فرهنگی اجتماعی با مسئولیت مجموعه تبلیغات اسلامی کرمانشاه، کارگروه جمع آوری معتادین متجاهر با مسئولیت دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و کارگروه امنیتی انتظامی با مسئولیت فراجا تشکیل شده که تاکنون نیز چهار جلسه این قرارگاه برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه تشکیل شده و هر کمیته نیز نشست‌های جداگانه ای با اعضای خود داشته و قرار است نشست بعدی این قرارگاه با حضور استاندار کرمانشاه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه استارت کار قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان کرمانشاه از محله آقاجان زده شد، گفت: ادارات زیربنایی مثل آب و فاضلاب، برق و گاز فعالیت‌های خوبی در این محله داشته‌اند.

وی در ادامه ادامه با بیان اینکه مرتفع شدن مشکلات محلات حاشیه‌ای زمان بر است، افزود: سالهای سال طول کشیده تا در محلات حاشیه‌ای این مشکلات به وجود آمده، لذا قطعا رفع آنها هم زمان بر است، اما مهم این است که کار حل مشکلات این محلات با جدیت در حال پیگیری و مرتفع شدن است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا مشکلات زیرساختی و زیربنایی را حل کنیم، تاکید کرد: حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه را با رویکرد عملیاتی و اجرایی در پیش گرفته‌ایم و بخشی از این مشکلات حل شده و بخشی هم در دست اقدام است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات محلات حاشیه‌ای به شهرداری مربوط می‌شود، گفت: در این راستا در کمتر از یک ماه گذشته مشکلات ساکنان محلات حاشیه‌ای منطقه سه و پنج شهرداری کرمانشاه با حضور شهردار احصاء شده و رفع آنها در برنامه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان کرمانشاه از اواخر دی‌ماه امسال کارهای خوبی در مناطق حاشیه‌ای انجام شده، گفت: به عنوان مثال مشکلات مرتبط با روشنایی معابر در تعدادی از محلات حاشیه‌ای رفع شده، وضعیت آسفالت محله‌های مراد آباد و ملاحسینی قبل و بعد از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی تغییرات قابل توجهی داشته است. در محله کرناچی هم چندین جلسه برای حل مشکل فاضلاب این محله که در حریم رودخانه قرار دارد، برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی برای حل مشکلات محلات جعفرآباد و صادقیه در فرمانداری کرمانشاه، گفت: برای محله صادقیه دو موضوع را به صورت ویژه پیگیری کرده و در تلاشیم جاده دسترسی به این محله را با امتداد دادن بلوار خلیج فارس به صادقیه متصل کنیم تا این محله از بن بست خارج شود. دومین موضوعی که در مورد شهرک صادقیه بصورت ویژه در دست بررسی است حل مشکل زمین‌های قولنامه ای این محله است که به همراه اداره کل راه و شهرسازی پیگیر حل مشکلات این محله هستیم.

به گزارش ایسنا، رحیمی زنگنه در ادامه اشاره ای هم به فعالیت‌های کارگروه ساماندهی معتادین متجاهر شهر کرمانشاه به عنوان یکی از چالشی‌ترین مشکلات محلات حاشیه‌ای کرمانشاه در قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان داشت و گفت: شهر کرمانشاه حدود 3200 معتاد متجاهر دارد و برای جمع آوری معتادین متجاهر شهر کرمانشاه ظرفیت نگهداری کافی نداریم.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه از قبل ظرفیت 800 نفری برای نگهداری معتادین متجاهر در چشمه سفید و سراب نیلوفر داریم، گفت: با تلاش‌های انجام شده ظرفیت نگهداری 850 نفر دیگری برای معتادین متجاهر در شهر کرمانشاه فراهم شده که برای جمع آوری و انتقال معتادین متجاهر به مراکز نگهداری منتظر تخصیص بودجه نگهداری از سوی بهزیستی کرمانشاه هستیم.

باید از ورود فاضلاب به قره‌سو زیبا جلوگیری کنیم

وی در ادامه از رودخانه قره سو به عنوان یکی از ظرفیت‌های برجسته شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: اگرچه عمده مشکلات این رودخانه به خشکسالی مربوط می‌شود که باعث کم آبی رودخانه شده، اما باید از ورود فاضلاب به این رودخانه زیبا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فاضلاب شهر کرمانشاه در یک سوم جنوبی‌ شهر تا میدان آزادی تصفیه می‌شود، گفت: از میدان آزادی به بعد فاضلاب شهری وارد رودخانه می‌شود، لذا باید هرچه سریعتر برای ساماندهی این رودخانه زیبا پروژه تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، بخشی از زیرساخت‌های رودخانه قره سو هم نیاز به بهسازی دارد.

شناسه خبر 66053