شناسه خبر:72958
1402/6/5 12:21:38

سپهرغرب، گروه جوانی: متخصص روانشناسی بالینی کودک و نوجوان گفت: زمانی که در خانه فرزند نوجوانی دارید بهتر است اطلاعات کافی درباره‌ ارتباط‌گیری با آن‌ها را کاملا آموزش ببنید.

 لیلا شقاقی بیان کرد: نوجوان ممکن است در برهه‌ای از زمان بلوغش رفتار‌های نامناسبی را از خودش نشان دهد؛ به‌طور مثال به یکباره عصبانی شود یا فریاد بزند. حتی ممکن است ساعت‌ها تنها داخل اتاقش بماند و تمایلی برای صحبت با کسی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این‌ها ویژگی‌های نوجوانانی است که اگر خانواده‌ها شناخت و درک کافی ازآن‌ها داشته باشند این دوره با آسیب کمتری برایشان سپری خواهد شد. متخصص روانشناسی بالینی کودک و نوجوان گفت: نوجوانان از دو جهت تحت فشار هستند؛ یکی استروسر‌های درونی (استرس) ناشی از تغییرات هورمونیشان و دیگری محیطی است. نوجوان نه بزرگسال که ما از او توقع و انتظار داشته باشیم که بتواند موضوعات را به درستی پردازش کنند و نه کودک است که بتوانیم کودکانه با آن‌ها رفتار کنیم.

او بیان کرد: پس چیزی که مهم است والدین ویژگی‌های فرزندانشان را کاملاً بشناسند و بدانند این دوره تنها مسیر کودکی به جوانی است که تمام پستی و بلندی‌هاش را باید با آرامش از آن گذر کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 72958