شناسه خبر:81012
1403/1/18 14:51:35

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اذعان کرد: با وجود تمامی مشکلات در چندسال اخیر، تاکنون توانسته‌ایم تمامی سهمیه کودی مورد نیاز بخش کشاورزی استان را به‌موقع تأمین کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

بهروز الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور و به‌ویژه استان همدان، برعهده دارد.

وی ابراز کرد: این شرکت تاکنون این وظیفه حساس خود را به بهترین نحو ممکن در سطح استان انجام داده و با وجود تمامی مشکلات در چندسال اخیر، تاکنون توانسته است تمامی سهمیه کودی مورد نیاز بخش کشاورزی استان را به‌موقع تأمین کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

الیاسی گفت: در سال 1402 با سهمیه 120 هزار تُنی انواع کودهای پایه برای استان همدان با حمل به‌موقع از مبادی و پتروشیمی‌ها و همچنین ذخیره‌سازی مناسب کود پیش از آغاز هر فصل از کشت، توانستیم کود مورد نیاز کشت‌های استان را به‌موقع تأمین کنیم و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی افزود: با واردات بخشی از کود مورد نیاز کشور و همچنین قراردادهای بسیار خوبی که با تولیدکنندگان داخلی کود منعقد شده است و با توجه به حجم مناسب تولیدات داخلی، درتلاش هستیم کود مورد نیاز مقطع حساس کشت‌های بهاره سال جاری استان را نیز به‌موقع تأمین کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: نکته بسیار قابل توجهی که در زمینه فعالیت‌های شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی وجود دارد این است که با همه محدودیت‌های ریالی و ارزی و حتی قطع خوراک گاز شرکت‌های پتروشیمی به‌علت برودت هوا در سال گذشته، در حوزه کودهای کشاورزی که تأمین آن‌ها در تکلیف دولت است، گزارشی از بحران یا کمبود کود را در کل استان نداشتیم.

شناسه خبر 81012