شناسه خبر:81506
1403/1/30 16:36:00

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: از مجموع بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان، شهرستان‌های اصفهان و کاشان به ترتیب بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند و این ۲ شهرستان برترین مقاصد برای گردشگران نوروزی در فلات مرکزی ایران بودند.

مهران زینلیان افزود: آمارها حاکی است که سفرها در استان اصفهان اگرچه از محورهای مختلف انجام می شود، لکن عمده سفرهای نوروزی از محور شمال استان به‌ عنوان بخشی از شاهراه اصلی اتصال شمال به جنوب کشور انجام می شود که از طریق آن گردشگران وارد استان می‌شوند.

وی ادامه داد: در این محور شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، نطنز، شاهین‌شهر و میمه و برخوار واقع‌ شده است، لکن با توجه به شهرت تاریخی کاشان، عمده گردشگران نوروزی به‌ویژه از اتوبان جدید قم و کاشان وارد این شهر تاریخی می‌شوند و از مجموعه‌های تاریخی کاشان از جمله مجموعه جهانی فین کاشان بازدید می‌کنند.

زینلیان تصریح کرد: آمارها حاکی است این مجموعه تاریخی در میان بناهای دارای بلیت فروشی استان بیشترین میزان بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: سایر شهرستان‌های در مسیر به دلیل عدم تبلیغات مناسب گردشگر کمتری را به خود اختصاص داده‌اند، لذا یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ستاد سفر استان به‌ویژه برای سال ۱۴۰۴، باید تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر شهرستان‌ها، تعریف مسیرهای جدید گردشگری و معرفی جذابیت‌های محورهای مختلف استان باشد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: شهر تاریخی اصفهان، مهم‌ترین مرکز تاریخی و گردشگری استان، در این ایام بیشترین تعداد گردشگران را نسبت به‌کل به خود اختصاص داده، به‌گونه‌ای که در میان آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان، مجموعه جهانی میدان امام (ره) به‌عنوان دومین میدان بزرگ تاریخی جهان با ورودی روزانه ۱۰۰ هزار نفر گردشگر بیشترین تعداد گردشگران نوروزی را در مجموع آثار و جاذبه‌های این شهر تاریخی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن آمارهای دبیرخانه‌های ستاد سفر استان، بدیهی است که شهرستان‌های اصفهان و کاشان بیشترین تعداد بازدیدهای گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

زینلیان تاکید کرد: با این وصف مصمم هستیم تا با توجه به سیاست‌های کلان به‌ ویژه اسناد بالادستی از جمله سند جامع برنامه هفتم توسعه کشور و رهنمودهای ارزشمندی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب ارائه‌ شده به امر گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه ای مبذول شود.

وی افزود: بر این اساس همگان موظفیم تا گردشگری را نه تنها در شهرستان های اصلی استان، بلکه در سایر مناطق استان نیز نهادینه‌ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت: شایسته است تا با تداوم سیاستگذاری مناسب از یکسو و ادامه نشست‌های ستاد سفر و فعال کردن سایر کمیته‌های مرتبط با گردشگری به سوی نهادینه کردن گردشگری در تمامی نقاط استان گام برداشته تا از این طریق تمامی شهرستان‌های استان با توجه به توان بالقوه خود و امکاناتی که در اختیار دارند بتوانند از مواهب توسعه گردشگری بهره‌مند شود و استان اصفهان همچنان جایگاه خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی حفظ کند.

شناسه خبر 81506