شناسه خبر:87823
1403/8/2 14:29:00
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی؛

ایلام به قطب بخش نفت و گاز منطقه تبدیل می‌شود

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و همت مجمع نمایندگان استان تبدیل ایلام به قطب نفت و گاز در منطقه است.


فریدون همتی روز چهارشنبه اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت ایجاد تحول عظیمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.
وی افزود: با اجرایی شدن عملیات توسعه میدان نفتی چنگوله، تأمین تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای پتروشیمی دهلران و ایجاد شرکت نفت و گاز استان ایلام ظرفیت مناسبی در این حوزه رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: استان ایلام منابع غنی و پرباری در بخش انرژی دارد که با سرمایه‌گذاری و استحصال آن‌ها فصل جدیدی برای توسعه کسب و کار، اشتغال جوانان، ارزآوری و در نهایت رونق اقتصادی منطقه فراهم می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در نصب تجهیزات مورد نیاز در بالادست و سرچاهی تنگ بیجار، تأمین مالی برای تسریع در تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز، رفع محدودیت در تأمین خوراک پتروشیمی ایلام، تسریع در توسعه میدان‌های گازی بانکول و باباقیر، این استان شاهد فصل جدیدی از تحول عظیم در بخش انرژی منطقه خواهد بود.
همتی تأکید کرد: استاندار و مدیران حوزه نفت و گاز برای اجرایی شدن مصوبات پیگیری شده مجمع نمایندگان با وزیر نفت باید اهتمام جدی داشته باشند تا این طرح‌ها هرچه زودتر اجرایی شوند.
وی یادآور شد: شتاب بخشی در پیگیری اجرای این مصوبات باید در اولویت کاری مسئولان استانی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مجمع نمایندگان استان شامل سارا فلاحی، فریدون همتی و اسداله چراغی صبح دیروز با محسن پاک نژاد وزیر نفت دولت چهاردهم دیدار داشتند.
اجرایی شدن عملیات توسعه میدان نفتی چنگوله در مهران، اخذ مجوز تأمین تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای پتروشیمی دهلران و ایجاد شرکت نفت و گاز استان ایلام بخشی از مصوبات این دیدار بود.
95 درصد نفت منطقه غرب کشور از میادین نفتی استان ایلام تأمین می‌شود.

شناسه خبر 87823