شناسه خبر:15806
1398/10/10 08:36:59
نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم در مراسم گرامیداشت 9 در همدان:

9 دی روز استمرار حیات انقلاب اسلامی

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم، گفت: 9 دی روز استمرار حیات انقلاب اسلامی بود و آب پاکی را روی دست دشمنان ریخت.

حوادث قبل و بعد از انتخابات سال 88 نشان از کینه دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی داشت. آن‌ها با نقشه براندازی خیال کردند که می‌توانند در ایران هم با اسم رمز تقلب، تفرقه ایجاد کنند، اما حساب یک جای کار را نکرده بودند و آن‌هم حضور همیشگی و بابصیرت مردم ایران در دفاع از آرمان‌هایشان بود.

به هر صورت پای آشوب‌ها و اغتشاشات به روز عاشورا کشید؛ عده‌ای می‌خواستند نظام را به مسلخ ببرند غافل از آنکه خمینی کبیر، سال‌ها پیش با حضرت صاحب خواندن امام عصر (عج)، کشتی انقلاب را به دست ایشان سپرده بود. درگیری‌ها که بالا گرفت، سید علی که به صحنه کارزار آمد و ندای «این عمار» سر داد، مردم، بصیرتشان بار دیگر محک خورد و با حضور خود نشان دادند که تا پای جان برای دفاع از نظام اسلامی می‌ایستند.

حدود 10 سال از 9 دی که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته‌، می‌گذرد و مردم سال‌هاست که با حضور حماسی خود به دشمنان انقلاب گوشزد می‌کنند که اتفاقات سال 1388 را فراموش نکرده‌اند و دشمن باید فکر توطئه را از ذهن خود بیرون کند.

مردم دارالمؤمنین همدان نیز همچون سال‌های گذشته با حضور خود در راهپیمایی بصیرت، حماسه‌ای دیگر آفریدند و نشان دادند که با وجود همه کمبودها و مشکلات اقتصادی، در جهت اعتلای نظام اسلامی، استقامت می‌کنند.

در گردهمایی مردم بصیر و انقلابی شهر همدان که در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد، همه اقشار حضور یافتند تا تجدید عهد خود را به نظام و رهبری انقلاب اعلام کنند.

در این مراسم باشکوه بعد از تلاوت قرآن و نواختن سرود ملی، یکی از مداحان به خواندن اشعاری انقلابی پرداخت که با همراهی و هم‌خوانی مردم همراه شد و مردم نجیب دارالمجاهدین همدان صدای خود را به گوش دشمنان انفلاب رساندند. این هم‌خوانی که درنهایت به فریاد لبیک یا حسین (ع) منتهی شد، نشان از حضور عاشورایی مردم در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی داشت.

اجرای سرود توسط گروه انصارالمهدی متشکل از نوجوانان نسل چهارم انقلاب، بخش بعدی این مراسم بود که تشویق حضار را در پی داشت و در ادامه، حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین سید جلال رضوی، نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم ضمن ادای احترام به امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب، امام خامنه‌ای رهبری معظم انقلاب اسلامی و تقدیر و تشکر از مردم بصیر، نجیب و انقلابی همدان، به نقل خاطراتی از شهدای دانش‌آموز پرداخت و اظهار کرد: علم بصیرت، پایداری و ایستادگی در مقابل توطئه‌ها به دوش نوجوانان امروز است و آن‌ها راه شهدا را ادامه خواهند داد.

حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین سید جلال رضوی ضمن اشاره به اینکه 9 دی روز احیای انقلاب اسلامی بود، افزود: 9دی روز استمرار حیات انقلاب اسلامی بود و آب پاکی را بر دست دشمنان ریخت تا بدانند که ایران، اوکراین، گرجستان و صربستان نیست.

وی برای بازبینی پرونده 9 دی سال 88، به فعالیت‌های شوم و خفت‌بار منافقان و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی از پیروزی انقلاب تا سال 78 اشاره و تصریح کرد: دشمنان انقلاب گمان می‌کردند که جمهوری اسلامی بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) دچار ضعف می‌شود و آن‌ها می‌توانند از این فرصت برای به سرانجام رساندن مقاصد پلید خود استفاده کنند، در‌حالی‌که امام خامنه‌ای، ناخدای کشتی انقلاب، باصلابت آن را هدایت کرده تا بتواند از طوفان‌ها و صخره‌های حوادث عبور کند.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم خاطرنشان کرد: فتنه سال 78 با این تفکر اشتباه رقم خورد، درحالی‌که تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری، راهبرد همه دشمنان را کیش و مات کرد.

حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین رضوی دو محور فتنه و کودتای مخملی سال 1388 را این‌گونه برشمرد: محور نخست که از اتاق فکر صهیونیست و استکبار نشئت می‌گرفت با این تصور که با کودتای مخملی مانند اوکراین، گرجستان و صربستان می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون و کشور را تجزیه کنند و محور رسانه‌ای که لشگر سایبری دشمن با پروژه‌های دروغین کشته‌سازی، شبهه‌افکنی و شایعه‌سازی سعی داشت مردم را نسبت به نظام مأیوس کند.

وی اضافه کرد: در ابتدا اغتشاشگران به صفوف مردم نفوذ کردند، چراکه فتنه سال 88 توسط خواص بی‌بصیرت آغاز شد که با مطالعه تاریخ اسلام و به‌ویژه زمان امام علی (ع) می‌توانیم آن‌ها را بازشناسیم و مردم فهیم در آن برهه تاریخی با درک درست از آن حوادث، صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم ضمن اشاره به هتاکی‌های اغتشاشگران در روز عاشورا به مردم عزادار و زنان محجبه، یادآوری کرد: آن‌ها خیال براندازی و تفرقه داشتند اما با جریحه‌دار کردن عواطف دینی مردم، حماسه 9 دی رقم خورد و تمام نقشه‌های شوم دشمنان، نقش بر آب شد.

حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین رضوی با بیان اینکه هنوز هم باید مواظب حملات رسانه‌ای دشمن باشیم، هشدار داد: دشمن امروز هم می‌خواهد مردم را از آرمان‌های انقلاب، رهبری و مسؤولان ناامید کند، اما باید بداند مردم ما فرق بین مسؤولان بابصیرت و بی‌بصیرت را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و اتحاد بین مردم و مسؤولان نخواهد گسست.

وی در تأیید این مسئله به اختلاف‌افکنی بین مسؤولان جناح‌های راست و چپ در کشور اشاره کرد و افزود: همه ما زیر یک خیمه هستیم و 9دی اثبات خوبی بر این مدعا است.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم عنوان کرد: 9 دی منادی وحدت بین امت اسلامی، دست در دست هم فشردن، سینه سپر کردن و انسجام ملی در مقابل دشمن خارجی است و بیدار باشید که تفرقه بین آحاد مردم و مسؤولان هدف دشمن است.

حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین رضوی با تأکید بر اینکه شایعه‌سازی دشمنان باعث بدبینی نسبت به مسؤولان می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دریافته‌اند که عمود خیمه نظام، ولایت فقیه است و مردم هشیار باشند که دشمن این‌بار با رمز استعفا، اوضاع کشور را متشنج نکند.

وی ضمن بیان اینکه اغتشاشات ماه‌های اخیر ریشه در وضعیت معیشتی مردم دارد، گفت: مردم حق دارند که بدانند چرا کشوری که در ساخت پهباد، موشک و المپیادهای علمی جزء رتبه‌های برتر جهان است وضع اقتصادی خوبی ندارد.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به رزمایش نظامی ایران با چین و روسیه، تصریح کرد: این مانور پاسخی به استکبار بود و برای مردم و مسؤولان هم این مسئله روشن شده‌است که تدبیر رهبری درست از آب درآمده و ما از مذاکره با آمریکا این شیطان بزرگ راه به جایی نمی‌بریم.

حجت‌الاسلام‏‌والمسلمین رضوی ابراز کرد: جواب زور دشمن زور است و ما نباید بودجه مراکز نظامی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران فراموش نمی‌کنند که دشمنان و منافقان چه جنایت‌هایی را در این کشور رقم زده‌اند، ادامه داد: حضور مردم در این صحنه‌ها پاسخ به خون شهدا بوده و مردم برای نظامی که زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، ایستادگی خواهند کرد.

نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به تفکر بسیجی حاکم در ایران، اظهار کرد: کشور ما با همه جا فرق دارد و دشمنان این را بدانند که آزموده را دیگر آزمودن لازم نیست و ما شاگردان مکتبی هستیم که از مرگ و جنگ نمی‌ترسیم.

گفتنی است؛ در این مراسم دو تن از نوجوانان که در زمان فتنه حدود هفت و هشت ساله بودند، تابلوهای نقاشی خود را به آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان دادند تا به دست مقام معظم رهبری برساند.

در پایان مراسم، قطع‌نامه‌ای قرائت و پرونده 9 دی سال 1398 هم بسته شد تا نشان افتخار مردم شهر همدان و مشتی بر دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.

شناسه خبر 15806