شناسه خبر:17397
1398/11/24 00:25:27
در پی افتتاح چندین پروژه در سطح منطقه 3 همدان صورت گرفت؛

وسیع‌ترین تفکیکِ همدان در کوی خضر

سپهرغرب، گروه خبر: شهرداری منطقه سه همدان در راستای رفاه شهروندان و روان‌سازی ترافیک، در ادامه بازگشایی معابر در سطح این منطقه، تعریض معبر فرخ‌سرشت به خضریان را صورت داد در ادامه ماموریت خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه چند پروژه ورزشی از جمله مجموعه فوتبال دستی انسانی، زمین فوتبال غدیر درکوی خضر، زمین فوتبال توحید، زمین والیبال نشاط، زمین بازی‌های بومی محلی درشهرک مدنی، احداث سرویس بهداشتی شاهد و ساماندهی پیاده‌رو آزادگان و تحویل قراردادهای تفکیک سایت 36 هکتاری با انواع کاربری‌های تعریف شده واقع در کوی خضر بود این پروژه وسیعترین تفکیک همدان محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در مراسم بازگشائی معبر فرخ‌سرشت با اشاره به ضرورت تعریض معابری که امکان ایجاد دسترسی آسان در مواقع مورد نیاز را به وجود می‌آورند، گفت: اگر بازگشایی معابر مورد نظر محقق نشود، قطعا در مواقع اضطراری و اورژانسی که استفاده از خودروهای امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس مد نظر است قطعا با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود.

کامران گردان با بیان اینکه طرح بازگشایی و تعریض معابر بنا به ضرورت منطقه و با اولویت‌بندی انجام خواهد شد، ادامه داد: همکاری اهالی هر منطقه موجب تسهیل در روند بازگشایی‌ها و رفع مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی‌هایی که در منطقه سه شهرداری همدان صورت گرفته و در حال انجام است، افزود: با تملک املاکی که در 18 متری فرخ‌سرشت، کوچه احدی انجام شد، دسترسی آسان و روان‌سازی ترافیک روی خواهد داد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تحویل قرارداد تفکیکی‌های سایت 36 هکتاری، عنوان کرد: اقدامات آتی و جدید شهرداری در این منطقه‌ ایجاد ارزش افزوده و رهایی از بن بست را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درتفکیکی سایت 36هکتاری علاوه برکاربری‌های مسکونی وتجاری فضای سبز و فضای ورزشی نیز اجرا می‌شود

گردان با اشاره به خدمات قابل توجه مدیریت منطقه سه شهرداری همدان بیان کرد: شهرداری منطقه سه در سالجاری نسبت به سال‌های قبل پیشرفت خوبی داشته قبول داریم که یکسری کمبودها و کارهای عقب‌افتاده دراین مناطق وجود دارد ولی شورای شهر در پیش‌بینی بودجه‌ها طوری برنامه‌ریزی دارد که کمبودها ان‌شاالله جبران شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه مراسم با اشاره به تحویل قرارداد تفکیکی‌های سایت 36 هکتاری، خاطر نشان کرد: در یک سال اخیرشاهد اقدامات شایسته‌ای در خضر بوده‌ایم.

حمید بادامی‌نجات در ادامه افزود: بنده بعضا در ساعات غیراداری به شهرداری منطقه سه مراجعه کرده‌ام و از نزدیک شاهد اقدامات شبانه‌روزی مدیریت و کارکنان این مجموعه حتی تا ساعت ١٢ شب نیز بوده‌ام و حاصل این پشتکار و تلاش، اقداماتی است که امروز در سطح این منطقه شاهد آن هستیم.

وی اقدام در راستای تحقق قرارداد‌های تفکیکی مذکور در خضریان و سایت 36 هکتاری را از جمله این اقدامات دانست و ابراز کرد: دلیل تاخیر وجود مالکان زیاد بوده اما تا کنون به این میزان تفکیک در همدان وجود نداشته است.

شهردار همدان در این جلسه با اشاره به اینکه در اسفند ماه شاهد چندین بازگشایی و تعریض معابر خواهیم بود، عنوان کرد: تعریض و بازگشایی معبر فرخ‌سرشت که ارتباط با خضریان را به وجود می‌آورد، نخستین بازگشایی است که در راستای این طرح صورت می‌گیرد.

عباس صوفی با بیان اینکه بازگشایی این چهار پلاک در این مسیر روان‌سازی و رفاه شهروندان را به دنبال خواهد داشت، گفت: جهت کاستن از مشکل ترافیک در سطح شهر، شهروندان نیز باید همکاری لازم را در طرح‌های تعریض داشته و گام‌های عملیاتی در این زمینه بردارند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تفکیکی به این وسعت در همدان صورت نگرفته است. افزود: اقدام‌های لازم در این زمینه را بر اساس طرح تفضیلی موجود و با اولویت‌های درنظر گرفته شده اجرا کردیم.

شهردار همدان در ادامه یادآور شد: احداث پارک 60هزار متری از اقدامات بسیار ارشمندی است که با تجهیزات ورزشی و امکانات مناسب برای اوقات فراغت جوانان ساخته می‌شود.

افتتاح چندین پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال

مدیر شهرداری منطقه سه همدان در این جلسه با اشاره به مناسبت دهه مبارک فجر و بازگشایی و افتتاح چندین پروژه عمرانی در سطح این منطقه عنوان کرد: مجموع اعتبارات لازم در این حوزه بالغ بر 12 میلیارد ریال بوده است.

محمد رضا فیضی‌منش در ادامه افزود: محله بازگشائی شده فرخ‌سرشت نام دارد و معابری که به این محله منتهی می‌شود چهار متری است و این موضوع تردد را به سختی، با کندی و در مواقعی ناممکن ساخته بود.

وی با اشاره به عملیات انجام شده جهت بازگشائی مطرح کرد: جهت اجرای این طرح، اقدامات لازم در راستای تملک و تخریب چهار واحد مسکونی و دو واحد تجاری در کوچه احدی صورت گرفته است که ارتباط و تردد معبر خیابان خضریان را به محله فرخ سرشت تسهیل کرده و آن را به معبری 18 متری تبدیل می‌کند.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان با بیان اینکه این امر موجب بهبود وضعیت محیط شهری می‌شود گفت: این پروژه رضایت شهروندان و رفاه آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

فیضی‌منش با بیان اینکه کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی از دیگر اهداف تخریب املاک در مسیر است، افزود: بدون‌ تعامل و همکاری شهروندان رسیدن به این مهم امکانپذیر نبوده و قدر مسلم همکاری، همراهی و همدلی شهروندان با شهرداری در اجرای پروژه‌های آزادسازی در سطح منطقه باعث حل و بازگشایی گره‌های ترافیکی و نیز توسعه و تعالی شهر در همه زمینه‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انجام مراحل تفکیک این سایت و تحویل به مالکان، ابراز کرد: در گام نخست چند قرارداد از قراردادهای مذکور به برخی از خانواده‌های شهدا تحویل داده شد و سایر قرارداد‌ها نیز ارائه می‌شود.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان با بیان اینکه در سایت 36 هکتاری درنظر گرفته شده اراضی کوی خضر، پارک 60 هزار متری گلستان ایجاد می‌شود، گفت: عملیات احداث این پارک از سال جاری آغاز شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فیضی‌منش در ادامه افزود: کاربری‌های به کار گرفته شده در سایت 36 هکتاری شامل بخشی از کاربری مسکونی وتجاری است که به مالکان سپرده می‌شود و میزان باقی‌مانده نیز دارای کاربری فضای سبز و ورزشی خواهد بود.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان در ادامه یادآوری کرد: احداث سرویس بهداشتی مادر و کودک دارای اتاق مادر و کودک، نگهبانی، محوطه‌سازی با مساحت 140 متر مربع و اعتبار دو میلیون و 400 هزار ریال در پارک شاهد و احداث سالن ورزشی فرهنگسرای ولایت از دیگر طرح‌های اجرا شده بوده‌است.

وی در ادامه به ساخت فوتبال‌دستی انسانی برای نخستین بار در همدان با ابعاد چهار در هشت متر با ظرفیت دو تیم 6 نفره با اعتبار 350 میلیون ریال واقع در میدان شاهد، پارک شاهد اشاره کرد.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اشاره به زمین بازی نشاط با مساحت 250 متر مربع و اعتبار 350 میلیون ریال واقع در بوستان بزرگ شهرک شهید مدنی، اضافه کرد: زمین والیبال نشاط نیز شامل جدول‌کشی، بتن‌ریزی، اجرای فنس، پایه و تور با مساحت 375 متر مربع با اعتبار 650 میلیون ریال در این پارک ایجاد شده‌است.

فیضی‌منش گفت: نصب مجموعه بازی‌های پلی اتیلن و مبلمان شهری با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال در پارک‌های سطح منطقه انجام ‌شده‌است.

وی به ساخت زمین فوتبال غدیر با مساحت 600 متر مربع و اعتبار یک میلیارد ریال در کوی خضر جنب امام‌زاده خضر و زمین فوتبال توحید به مساحت 600 متر مربع به اعتبار یک میلیارد ریال نیز در بوستان بزرگ شهرک شهید مدنی اشاره کرد که شامل جدول‌کشی، بتن‌ریزی، اجرای فنس، دروازه و تور بوده‌اند.

شناسه خبر 17397