شناسه خبر:17405
1398/11/24 20:54:57

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه استان همدان با تاکید براینکه هیچ گاه به بزرگی و کوچکی روستایی که در آن خدمت می‌کنید نگاه نکنید،گفت: هدایت مخلصانه مردم وظیفه مبلغان دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی روز گذشته در مراسم تجلیل از همسران روحانیون و مبلغین شهرستان رزن، با اشاره به مصوبات شورای تبلیغ استان همدان، اظهار داشت: در شورای تبلیغ مصوب شد تا اعضا، با حضور در تک تک روستا‌ها از زحمات مبلغان در این مناطق تقدیر کنند، اما محدودیت‌ها در زمان و مکان، این توفیق را از ما گرفت.

وی با تجلیل از جهاد مبلغان دینی برای حضور در مناطق دور افتاده استان بیان کرد: این یک واقعیت است که ما طلاب هیچ جایی مانند قم آرامش نداریم به همین دلیل نیز معتقدم که حضور طلاب در مناطق دور افتاده فضیلتی است که باید قدر آن را بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با قدردانی از همسران طلابی که به آنها در امر تبلیغ کمک کرده و سختی‌های زندگی را تحمل می‌کنند، افزود: این همراهی حتی اینکه اگر کاری هم انجام نشود، خود یک جهاد در راه خداوند است.

وی با تشریح جایگاه تبلیغ در دین اسلام عنوان کرد: مبلغان دینی در این راه خطیر با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند مشکلاتی ما امروز برای شنیدن آنها به دیدار شما آمده‌ایم.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان همدان درباره انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شورای تبلیغ استان مصوب شده است تا دوستان طلبه و مبلغان به صورت مصداقی در بحث انتخابات ورود نکنند.

وی افزود: حمایت مصداقی شما، از افراد حاضر در عرصه انتخابات، قطعا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت بنابراین، روحانیون به عنوان پدر جامعه منطقه خود باید آن جا را مدیریت کنند و تلاش کنند تا در محل تبلیغی خود دچار آسیب نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به طلاب و مبلغان با تاکید براینکه آنچه در این کار مهم است، هدایت مخلصانه توسط مبلغان است، اظهار داشت: هیچ گاه به بزرگی و کوچکی روستای خود نباید فکر کنید و بدانید بسیاری از افراد که در دنیا دارای اسم و رسمی هستند، در قیامت نسبت به کسانی که در گمنانی مشغول خدمت بودند دارای جایگاه پایین‌تری هستند.

شناسه خبر 17405