شناسه خبر:19689
1399/1/26 00:15:10
رئیس هیئت شنا استان کرمانشاه مطرح کرد:

استخر شهیداشرفی کرمانشاه لنگ اعتبار

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت شنا استان کرمانشاه گفت: برای اینکه بتوانیم استخر شهیداشرفی اصفهانی را برای رشته شیرجه هم مناسب‌سازی کنیم، به حدود چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پیمان جاویدان کرمانشاه را از قطب‌های حال حاضر شنای کشور به‌ویژه در رده‌های پایه برشمرد و اظهار کرد: طی هفت سال گذشته شاهد جهش بسیار خوبی در شنای استان بوده‌ایم و از رتبه 17 کشوری در سال 1392 اکنون به جایی رسیده‌ایم که رکورد‌های ملی رده‌های سنی مختلف در دست شناگران کرمانشاهی است.

وی با اشاره به عضویت تعدادی از شناگران کرمانشاهی در تیم ملی، گفت: وضعیت خوبی که در این رشته داریم، باعث شد تا سال گذشته با استفاده از شناگران بومی در رقابت‌های لیگ برتر کشور شرکت کنیم که در مرحله اول و دوم این لیگ در جایگاه چهارم قرار گرفتیم و مرحله سوم و نهایی رقابت‌ها نیز به‌دلیل کرونا فعلاً متوقف شده است.

رئیس هیئت شنا استان کرمانشاه افزود: هرچند که استخر شهیداشرفی اصفهانی به‌عنوان خانه شنا، شیرجه و واترپلو استان و دبیرخانه غرب کشور این رشته دارای شرایط بسیار خوبی برای شنا است، اما برای رشته شیرجه مناسب نیست.

وی گفت: استعداد‌های درخشانی در شیرجه کرمانشاه داریم و حتی سال گذشته سه ورزشکار ما به اردوی تیم ملی دعوت شدند و شهنام نظرپور، از ورزشکاران کرمانشاهی نیز از مربیان تیم ملی است؛ اما در بحث سخت‌افزاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

جاویدان بیان کرد: نبود زیرساخت‌هایی مانند سکو و عمق نامناسب استخر در شهیداشرفی اصفهانی باعث شده تا ورزشکارانمان را نزدیک مسابقات به تهران بفرستیم تا در آنجا تمرین کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز استخر شهیداشرفی اصفهانی بین چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، افزود: از طرف وزارت ورزش و جوانان تاکنون حدود یک‌ونیم میلیارد تومان برای تجهیز استخر اختصاص پیدا کرده، اما به‌ دنبال آن هستیم تا به‌صورت کامل اعتبار لازم را برای تجهیز استخر بگیریم و بعد کار را شروع کنیم.

رئیس هیئت شنا استان کرمانشاه اظهار کرد: برای تجهیز این استخر و استفاده شیرجه‌رو‌های استان از آن باید سقف استخر را بالاتر ببریم، یک سکوی شیرجه سه تا 10 متر داشته باشیم و عمق استخر هم افزایش دهیم.

وی با اشاره به قدمت نزدیک به چهل‌ساله استخر شهیداشرفی اصفهانی، گفت: از سال 1361 که این استخر به بهره‌برداری رسیده، تاکنون تعمیرات اساسی روی آن انجام نگرفته و در شرایط فعلی به این کار نیاز داریم.

شناسه خبر 19689