شناسه خبر:19695
1399/1/26 00:26:52

سپهرغرب، گروه کشاورزی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، تأکید کرد: عشایر کوچ‌رو تا قبل از 15 اردیبهشت‌ماه حق ورود به مراتع این استان را ندارند.

شیرزاد نجفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از زیستگاه‌های کنترل دام‌های عشایر کوچ‌رو، گفت: عشایر کوچ‌رو تحت هیچ شرایطی تا قبل از 15 اردیبهشت‌ماه نمی‌توانند به مراتع استان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه ورود دامداران و عشایر کوچ‌رو به مراتع استان تا قبل از 15 اردیبهشت‌ماه ممنوع است، افزود: عشایر استان‌های هم‌جوار از قبیل کرمانشاه، همدان، اصفهان و چهارمحال بختیاری، حق ورود به مراتع استان را نداشته و در صورت مشاهده طبق مقررات، علاوه‌بر جریمه‌های سنگین، نسبت به کوچ آنها نیز اقدام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، عنوان کرد: به‌منظور کنترل و جلوگیری زود‌هنگام دام‌ها به مراتع استان، تعداد 8 اکیپ ثابت در شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، دورود، الیگودرز و دلفان مستقر شده تا در صورت مشاهده و سرپیچی از دستورات، با عشایر کوچ‌رو برخوردهای لازم را انجام دهند.

نجفی با بیان اینکه 11 اکیپ سیار دیگر نیز کار کنترل و نظارت را انجام می‌دهند، تصریح کرد: هدف از رعایت کوچ عشایر، حفظ و احیا مراتع، کاهش روان‌آب‌ها، نفوذپذیری خاک مراتع، اجرایی‌شدن عملیات احیایی و اصلاحی مراتع مانند فرصت برای زاد‌آوری گیاهان، جلوگیری از افت تولید مرتع، جلوگیری از افزایش گونه‌های مهاجم و… است.

شناسه خبر 19695