شناسه خبر:21298
1399/2/21 23:48:27
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان از منتخبین مجلس درخواست کرد؛

حامی نیروهای انقلابی در استان باشید

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از وظایف شورای ائتلاف و نمایندگان انقلابی حمایت از نیروی‌های انقلابی است، اظهار کرد: نیروهای انقلابی در طول هفت سال گذشته کم‌لطفی‌های زیادی دیده‌اند، به آن‌ها جفای زیادی شده و جا دارد در این مدت هرکس به هر نحوی که می‌تواند، از مظلومیت بزرگواران دفاع کند؛ نگذاریم بیش‌ازپیش به ایشان جفا شود.

نشست هم‌اندیشی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با منتخبین و نمایندگان مجلس دهم و یازدهم برگزار شد.

رئیس حوزه علمیه همدان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج میرزا سلگی، اظهار کرد: سردار سلگی بسیار متواضع بود، او تا آخرین لحظات عمر در این راهی که تشخیص داده بود وظیفه اوست، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در ادامه با اشاره به ایثارگری شهید سلگی، خاطرنشان کرد: او مرد عمل به تکلیف بود.

وی در ادامه گفت: شهید سلگی مشاور استاندار در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بود، اما مسئولیت و ریاست برای چنین کسانی مسئله نیست «رسد آدمی به جایی که به‌جز خدا نبیند» این شهید عزیز وظیفه خود را تشخیص داده و با وجود جانبازی از ناحیه پا، از این شهر به آن شهر و از این جلسه به آن جلسه می‌رفت.

رئیس حوزه علمیه همدان در ادامه با تأکید بر اینکه اخلاق‌مدار بودن بسیار مشکل است، بیان کرد:. خیلی از اوقات برای خودمان اخلاص می‌تراشیم و هوای نفس را به اسم اخلاص عرضه می‌کنیم.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاص در همه مواضع مشکل است و در مسائل سیاسی دشوارتر، گفت: اما با تمام مشکلات وظیفه ماست که به مسائل سیاسی ورود کنیم.

وی در ادامه افزود: این مجلس با توجه به حضور اکثریت انقلابیون کم‌کاری‌های مجلس قبل را جبران کند، در مجلس دهم شاهد اهمیت ندادن به مسائل بودیم.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری تأکید کرد: علما حق ندارند نسبت به چپاول ظالم و ظلمی که به مظلوم شده، ساکت باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شجاعت در کلام وظیفه کسانی است که می‌خواهند در راه خدا قدم بردارند، افزود: شرط خدمت ازخودگذشتگی است. حال ما می‌گوییم اگر این حرف را بزنیم، فلانی خوشش می‌آید یا خیر؟ آینده چه می‌شود؟ گذشته چه می‌شود؟ و نتیجه آن همین بلایی بوده که بر سرمان آمده است.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه خدا را شکر این دوره مجلس افرادی انتخاب شدند که اکثریت مورد قبولی است. اظهار کرد: قدم نخست خدمت ازخودگذشتگی است، چرا شهید مدرس توسط امام اسوه معرفی می‌شود؟ چون از خودش گذشته بود.

رئیس حوزه علمیه همدان با اشاره به رد صلاحیت و تخلفات برخی نمایندگان مجلس دهم، بیان کرد: بنده به آیت‌الله رئیسی پیشنهاد دادم که این‌ها را تا در مجلس هستند، محاکمه کنید. مصونیت قانونی در قانون‌گذاری است، آیا نماینده‌ای که کار خلافی کرده باید چهار سال به آن رسیدگی نکنند؟ قطعاً خیر، مردم لذت عدالتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هم به آن اشاره فرمودند، کامل نتوانستند بچشند، گرچه به قول مقام معظم رهبری قسمت‌هایی از آن انجام شد.

آیت‌الله موسوی اصفهانی در ادامه از منتخبان مردم خواست منویات مقام معظم رهبری را در مقام عمل در اولویت قرار دهند؛ مخصوصاً این چهار سال اخیر که آقا دائماً شعار هرسالشان رسیدگی به مسائل اقتصادی بوده و عملاً عزیزانمان در مجلس نشان بدهند که در خدمت رهبری هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رسیدگی به بی‌بندوباری فضای مجازی، تأکید کرد: باید برای مدیریت فضای مجازی فکری کرد؛ در شبکه‌های اجتماعی به قرآن توهین می‌شود، به اعتقادات مردم که برای آن‌ها خون داده‌اند، توهین می‌شود، اما کسی به فکر سامان‌دهی این فضا نیست.

رئیس حوزه علمیه همدان در خاتمه سخنان خود بر لزوم تقویت حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان، گفت: خداوند را شاکریم که بر ما منت گذاشت تا بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و اسلام قدم برداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ارزنده ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی بر همه ما عنایت کند تا بتوانیم امام‌شناس باشیم و قدم در مسیر اهل‌ بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بگذاریم.

وی در ادامه با بیان اینکه درک شب قدر تنها با بیدار ماندن تا اذان صبح محقق نمی‌شود، افزود: غیر از بیداری در شب قدر که پا گذاشتن در وادی ایمن الهی است، اگر کسی توانست در شب قدر خودش را در مسیر امام قرار دهد، به‌عنوان یک پیرو به معنای واقعی پشت سر امام معصوم علیه‌السلام حرکت کند و خودش را به او برساند، امام حرکتش می‌دهد؛ در غیر این‌ صورت هزار ماه هم بخواهد تلاش کند، یک قدم نمی‌تواند به جلو برود.

این مقام مسئول در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های سردار شهید سلگی، اظهار کرد: از همسر محترمه ایشان و فرزندان بزرگوارشان تشکر می‌کنم. قطعاً اگر ایشان موفق بودند صبح تا شب زحمت بکشند و در خدمت مردم باشند، لازمه آن این بوده که همسر محترمه ایشان همراهی بکند؛ اگر کسی همسرش در خدمت به مردم همکاری نکند، نمی‌تواند جلو برود.

وی با اشاره به فاصله اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام امت و شهدا، اذعان کرد: این وضعیت نشأت‌گرفته از سوء مدیریت مسئولان اجرایی است و در مجلسی که رو به اتمام است نیز عده‌ای که در تصمیمات اثرگذار بودند، متأسفانه آن مسیری که باید را طی نکردند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه بیان کرد: خداوند را شاکریم که این دوره رو به پایان است و چیزی به شروع دوره جدید نمانده، به لطف خداوند قریب به اتفاق منتخبین عزیز مجلس در این دوره دغدغه دین، ارزش‌ها، نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری را دارند، اما آیا دغدغه داشتن کفایت می‌کند؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزنده در ادامه افزود: ما درصورتی می‌توانیم موفق باشیم که مجلس با دولت همسو و همفکر باشد، قریب به یک سال به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده، اگر نمایندگان در طول این یک سال بتوانند خوب عمل کنند، دغدغه‌های رهبری و مردم متدین و انقلابی را پیگیری کنند و تلاش کرده و وقت برایشان بگذارند، ما می‌توانیم آرایی که این دوره از انتخابات داشتیم را حفظ بکنیم. حفظ آرا مشروط و منوط به عملکرد منتخبین این دوره مجلس است.

وی در ادامه به اهمیت نقش این دوره از مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: منتخبین این دوره مسئولیت خطیری به دوش دارند و با تلاش می‌توانند خون دل خوردن مردم را جبران کنند. اگر نمایندگان عزیز می‌خواهند آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شود، لازمه آن این است که با تمام وجود و خالصانه درصدد این باشند که خواسته نظام اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و ملت صبور، مقاوم، ایثارگر و شهادت‌پرور را انجام دهند.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر حمایت مردم از کسانی که حرف انقلاب را می‌زنند، خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته است، شورای ائتلاف از طرف مردم از منتخبین انتظاراتی دارد که مهم‌ترین حرکت در مسیر انقلاب و رهبری بوده و اینکه باهم متحد، همدل و همسو باشید.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان از نمایندگان خواست شفافیت را اولویت خود قرار دهند، چراکه مردم سره و ناسره را تشخص می‌دهند؛ پس برخورد صادقانه نمایندگان با مردم نه‌تنها باعث دعای خیر مردم خواهد شد، بلکه موجب می‌شود در دوره‌های بعد نیز از آن‌ها حمایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزنده با تأکید بر حمایت بیش‌ازپیش نمایندگان از جوانان و بانوان، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شورای ائتلاف نیروهای انتخابات نیست که چند ماه قبل از انتخابات فعال شویم، چند نفر را به مردم معرفی کرده و تلاش کنیم که رأی بیاورند.

وی در ادامه افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب باید در همه عرصه‌ها بتواند نظر انقلابیون را مطرح کرده و از مسئولان مطالبه‌گری داشته باشد و با کمک نمایندگان انقلابی، دست در دست هم داده و اثرگذار باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم جذب حداکثری و عدم تندروی، خاطرنشان کرد: نباید به کسانی ‌که با اعتقادات سیاسی ما زاویه داشتند، بلافاصله انگ ضد انقلاب بزنیم؛ وظیفه ما جذب حداکثری است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از وظایف شورای ائتلاف و نمایندگان انقلابی حمایت از نیروی‌های انقلابی است، اظهار کرد: نیروهای انقلابی در طول هفت سال گذشته کم‌لطفی‌های زیادی دیده‌اند، به آن‌ها جفای زیادی شده و جا دارد در این مدت هرکس به هر نحوی که می‌تواند، از مظلومیت بزرگواران دفاع کند؛ نگذاریم بیش‌ازپیش به ایشان جفا شود.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان و رؤسا و دبیران شورای ائتلاف شهرستان‌های استان، همسر محترم شهید سلگی و هفت نفر از منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (آقایان حاجی‌بابایی، آزادیخواه، سرمدی، جعفری، بیگی، مفتح و فلاح) و نیز آقایان رنجبرزاده، بهرام‌نیا و خجسته برگزار شد.

شناسه خبر 21298