شناسه خبر:29562
1399/7/10 17:59:49

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت: تجهیزات طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان) راهی مدارس شهرستان می‌شوند.

هادی سلگی ظهر پنجشنبه گذشته در مراسم توزیع تجهیزات ورزشی برای مدارس شهرستان اظهار کرد: تجهیزات آماده شده در قالب طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان) راهی مدارس شهرستان می‌شوند.

وی افزود: زیست‌بوم پیش‌آمده در پی شیوع ویروس کرونا میزان فعالیت و تحرک دانش‌آموزان را تا حد زیادی کاهش داده که باید با توجه به شرایط حاضر راهکارهای مناسبی برای سلامتی و نشاط دانش‌آموزان ارائه کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر تصریح کرد: تقویت روحیه ورزشی و رعایت دقیق مسائل بهداشتی از برنامه‌های عملیاتی مدارس بوده که در سند تحول بنیادین ذیل ساحت تربیت زیستی و بدنی دانش‌آموزان مورد تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم از طریق برگزاری المپیاد‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای، مدرسه قهرمان، ورزش در منزل و طرح‌های آموزش بهداشت فردی و اجتماعی در مدارس شهرستان درحال اجرا است.

سلگی یادآور شد: هزینه خریداری اقلام و تجهیزات ورزشی از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تأمین شده که درصدد هستیم با تأمین اعتبارات لازم اقلام و تجهیزات دیگری نیز تهیه کرده و در اختیار مدارس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقلام تهیه‌شده در حیطه ورزشی شامل شطرنج، طناب ورزشی، میز پینگ‌پنگ، راکت بدمینتون و تنیس روی میز، فوتبال دستی، توپ‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تشک‌های تاتمی و غیره هستند.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر با تأکید بر اجرای دقیق طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان) در تمامی مدارس، خاطرنشان کرد: دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت به‌عنوان مشاورین تخصصی تعیین شده و با همکاری نیروهای آموزشی در تمامی مدارس پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه سنجش اولیه و سنجش ثانویه و ثبت در سامانه سناد را جزء چشم‌اندازهای پروژه کوچ عنوان و بر مواردی همچون اندازه‌گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت تأکید کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش ملایر نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی جاری، اجرای طرح کوچ به‌ویژه در شرایط قرمز مستلزم همکاری هرچه بیشتر والدین و خانواده‌ها است.

شناسه خبر 29562