شناسه خبر:33793
1399/9/27 10:05:17

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از بتن‌ریزی به‌عنوان مهم‌ترین فاز پُل شهید همدانی خبر داد و گفت: رکن و عرشه سطح سوم این تقاطع در عملیات عمرانی مهمی بتن‌ریزی شد

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، عباس صوفی اظهار کرد: پُل شهید همدانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری روز سه‌شنبه در اقدامی کم‌نظیر طی 10 ساعت توسط چندین دستگاه مخصوص بتن‌ریزی ‌شد تا با برچیدن داربست‌های نگهدارنده، عرشه اصلی در سطح دوم و سطح همکف زیر بار ترافیکی برود.

وی بیان کرد: این بتن‌ریزی اقدامی کم‌نظیر در کشور است که طی آن یک‌هزار و 800 متر مکعب بتن‌ریزی ظرف 10 ساعت انجام شد و در این اقدام یک‎هزار و 300 میلگرد در پُل کار گذاشته شد، 56 میکسر و حدود هفت پمپ تلسکوپی نیز درحال بتن‌ریزی هستند.

شهردار همدان در ادامه تصریح کرد: از ابتدای شروع این دوره مدیریتی در شهرداری با عزم جدی و اراده مصمم در پی انجام این پروژه برآمدیم، درحالی که کارگاه عمرانی این سازه عملاً تعطیل شده بود.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها و دیگر رخدادهای فجیع اقتصادی هرگز نتوانست در برابر خواسته همکارانم مانع بچیند، بنابراین با وجود همه مشکلات با تمام توان کارها پیگیری شد و هم‎زمان با تلاش و مساعی ارزشمند پیمانکار پروژه، مدیریت شهری هم پشتیبانی مالی و نظارتی را انجام می‌دهد تا به نحو شایسته و کیفیتی درخور و مطابق با معیارهای کارشناسی، این پروژه مراحل احداث خود را طی کند.

صوفی به تشریح مصائب ناشی از وقایع اقتصادی منبعث از تحریم‌های ظالمانه پرداخت و افزود: رهیافت شهرداری برای دستیابی به تجهیزات مورد نیاز این پروژه یک فرآیند عجیبی را طی کرد؛ به همین دلیل مقداری زمان‌بندی مورد نظر دچار جابه‌جایی شد، اما اکنون شاهد ظهور و بروز یک سازه خدمت‌رسان در جهت تسهیل عبورومرور هستیم.

وی نقش بی‎بدیل نماینده مردم همدان در مجلس، حمایت‌های استاندار پُرتلاش و همراهی شورای اسلامی شهر همدان را در پیشرفت این پروژه قابل ستایش دانست و گفت: هر زمان وفاق و همدلی مجموعه مدیران و نخبگان همدان صورت گرفته، شاهد تحولات عظیم در توسعه شهر بوده‌ایم.

      معمارزاده: تا 20 روز آینده پُل اصلی زیر بار ترافیک می‌رود

سرپرست پروژه پُل سردار همدانی نیز دراین‎باره با بیان آنکه بتن‌ریزی پُل شهید همدانی ظرف 11 ساعت کامل شد، ابراز کرد: برای رسیدن به مرحله بتن‌ریزی پارت میانی عرشه پُل سطح سوم در سه ماه تلاش شبانه‌روزی سه هزار و 300 متر مربع قالب‌بندی و 200 تُن آرماتور در این عرشه به‌کار رفت و عملیات پیش‌تنیدگی با 100 تُن کابل کامل شد.

مسعود معمارزاده ادامه داد: یک‌هزار و 800 متر مکعب بتن‎ریزی که در این پُل داشتیم بزرگ‌ترین بتن‌ریزی در کشور در حوزه عرشه و پُل‌سازی محسوب می‌شود که با استفاده از هفت کارخانه تولید بتن، 56 میکسر حمل بتن و هفت دکل پمپ بتن به انجام رسید.

معمارزاده بیان کرد: هدف اصلی از این بتن‌ریزی آن است که پُل اصلی از میدان باباطاهر به جاده تهران به بهره‎برداری برسد که امیدواریم بعد از گذشت یک هفته به این مرحله برسیم.

سرپرست پروژه پُل سردار همدانی با تأکید بر اینکه در دیگر بتن‌ریزی‌ها بعد از 14 روز به مقاومت مدنظر می‌رسیم، ابراز کرد: اما چون در بتن‌ریزی پُل شهید همدانی از مصالح مرغوب استفاده شده است، بعد از یک هفته به مقاومت مطلوب خواهیم رسید.

وی ادامه داد: وقتی به 80 درصد مقاومت یعنی 320 کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب برسیم، عملیات پیش‌تنیدگی و کشیدن کابل‌ها را انجام می‌دهیم.

معمارزاده تصریح کرد: این عرشه چهار دهانه دارد که عملیات پیش‌تنیدگی در دهانه مدنظر با 200 متر طول و 10 متر عرض به یک هفته زمان نیاز دارد و بعد از آن تزریق گروت انجام می‌شود و می‌توانیم داربست‌ها و سازه‌های نگهدارنده را از زیر عرشه باز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تا 20 روز آینده پُل اصلی آماده بهره‌برداری و رفتن زیر بار ترافیک باشد.

شناسه خبر 33793