شناسه خبر:33804
1399/9/27 10:37:52
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام مطرح کرد:

260 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران هزینه شد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 260 میلیارد ریال تاکنون برای گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان مرزی مهران سرمایه‌گذاری شده است.

احمد کرمی اظهار کرد: مرز بین‌المللی مهران با توجه به موقعیت راهبردی و نقشی که در صادرات کالا به کشور عراق دارد، همواره مورد توجه دولت بوده و در سال‌های اخیر تلاش شده است زیرساخت‌های مورد‌نیاز این مرز بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران جانمایی امکانات زیرساختی در این محدوده به یک اولویت تبدیل شد و مسئولان استان نیز عزم خود را برای تبدیل این منطقه به مجموعه‌ای پویا و اثرگذار در رشد اقتصادی استان به‌کار گرفته‌اند.

معاون استاندار ایلام یکی از اصلی‌ترین نیازهای واحدهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی مهران را گازرسانی عنوان کرد و یادآور شد: 280 واحد صنعتی و تولیدی طی حدود سه سال گذشته در این منطقه به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند و 260 میلیارد ریال نیز برای این کار هزینه شده است.

کرمی تأکید کرد: هم‌اکنون حدود 40 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 710 میلیارد ریال در مجموع طی سه‌سال گذشته برای توسعه شبکه گازرسانی در استان ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

هم اکنون از 600 روستای استان ایلام 461 روستا معادل 93 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و تا پایان امسال این مقدار به 99 درصد خواهد رسید.

میزان برخورداری مناطق شهری استان ایلام نیز از شبکه توزیع گاز 99 درصد است که با اتصال شهرهای میمه و پهله زرین‌آباد شهرستان دهلران تمامی شهرهای استان نیز گازدار خواهند شد.

شناسه خبر 33804