شناسه خبر:34815
1399/10/16 09:51:54
معاون امور عمرانی استاندار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک شهرداری:

رویکرد انسان‌محوری شهرداری همدان در اجرای پروژه‌ها مشهود است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک شهرداری گفت: رویکرد انسان‌محوری شهرداری همدان در اجرای پروژه‌ها مشهود است.

فرهاد فرزانه روز یکشنبه چهاردهم دی‌ماه به همراه عباس صوفی شهردار همدان، مسعود دهبانی‌صابر مدیر منطقه یک و وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری از روند اجرایی پروژه‌هایی مانند احداث پارک فرامنطقه‌ای ولایت، سایت‌موزه میدان امام (ره) و ساختمان چندمنظوره کوی مدرس در سطح منطقه یک بازدید کردند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به توسعه نگاه انسان‌محوری و ایجاد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، حرکت همدان را به سمت یک شهر ایده‌آل برای شهروندان دانست و گفت: شهر همدان دارای خصوصیات و ویژگی خاصی از منظر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بوده و بایستی در اجرای تمامی پروژه‌ها چنین ویژگی‌هایی لحاظ شوند که در این صورت شاهد استقبال مردم از این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سالیان اخیر شهرداری همدان با استفاده از کارکنان جوان، متعهد و متخصص خود توانسته است این رویکرد را در شهر همدان توسعه دهد که خروجی آن رضایت همشهریان است.

فرزانه گفت: اقدامات و پروژه‌های بزرگی در شهر همدان درحال اجرا است که می‌توان به پروژه‌هایی همچون استانداردسازی و پیاده‌روسازی‌های گسترده معابر، احداث سایت‌موزه میدان امام (ره) که یک نقطه تاریخی در شهر همدان محسوب می‌شود و احداث پارک فرامنطقه‌ای مانند پارک ولایت اشاره کرد و علاوه‌بر اینکه نشان‌دهنده نگاه مثبت شهرداری به شهر و بافت تاریخی آن بوده، نشان‌دهنده توجه شهرداری به فضای سبز و حرایم شهری نیز هست.

شهردار همدان نیز با بیان پارک فرامنطقه‌ای ولایت با توجه به مساحت گسترده‌ای که دارد می‌تواند یکی از پارک‌های راهبردی شهر همدان باشد، افزود: تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه احداث راه‌های دسترسی این پارک صورت پذیرفته است.

عباس صوفی گفت: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند بیش‌ازپیش به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند؛ احداث این موزه اهمیت ویژه‌ای برای شهروندان همدانی دارد. ازاین‌رو در تابستان سال جاری احداث این سایت‌موزه به منطقه یک شهرداری واگذار شد تا شاهد تکمیل شدن هرچه سریع‌تر آن باشیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه روند عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‌ای ولایت درحال انجام است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عملیات احداث دیوارهای حائل و سنگ‌چینی‌های مربوطه درحال انجام است؛ با احداث این پارک شاهد رشد قابل توجهی در سرانه فضای سبز شهروندان خواهیم بود و قطعاً در آینده می‌تواند یکی از مکان‌های تأثیرگذار شهر همدان در جذب گردشگر باشد.

مسعود دهبانی‌صابر همچنین از اتمام عملیات کارگاهی ستون‌های سازه اصلی سایت‌موزه میدان امام (ره) خبر داد و گفت: عملیات نصب این ستون‌ها طی روزهای اخیر درحال انجام است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با اجرای فوندانسیون اصلی روند اجرای پروژه را تسریع کنیم.

شناسه خبر 34815