شناسه خبر:35054
1399/10/20 12:26:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح جامع تفکیک آب فضای سبز از آب شرب شهری سنندج به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.
شهرام ملکی ظهر روز پنجشنبه در جلسه بررسی نحوه تفکیک شبکه آب شرب از آبیاری فضای سبز شهر سنندج که در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع تفکیک آب فضای سبز از آب شرب شهری سنندج به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: در این زمینه شهرداری سنندج و نیز شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ضروری است تلاش خود را جهت تسهیل در سامان‌دهی و تفکیک شبکه آب شرب از آبیاری فضای سبز شهری مضاعف کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: هم‌اکنون برای نگهداری و آبیاری 526 نقطه فضای سبز به مساحت 278 هکتار و برای بیش از 56 هزار اصله درخت توسط شهرداری سنندج از آب شرب استفاده می‌شود.
ملکی از تشکیل کمیته اجرایی برنامه‌های مشترک شهرداری و آب و فاضلاب شهری برای شروع جداسازی آب فضای سبز از شرب با انجام مطالعه توسط مشاور ذی‌صلاح خبر داد.
وی اظهار کرد: در راستای تغییر شیوه و بهینه‌سازی مصرف آب شرب به‌خصوص در مصرف و آبیاری فضای سبز با هدف سامان‌دهی و کاهش مصرف آب شرب شهری توسط شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌های متولی، اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما و رسانه‌های جمعی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان ضمن تأکید بر پیش‌بینی افق توسعه و بهسازی شبکه آبیاری فضای سبز، خواستار تدوین نقشه راه جهت تغییر شیوه آبیاری سنتی به شیوه‌های آبیاری مدرن و تحت فشار توسط شهرداری‌های تابعه استان شد.

شناسه خبر 35054