شناسه خبر:35232
1399/10/23 10:00:11
دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان:

«اسکای‌مال» حقوق عامه مردم را ضایع می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان با بیان اینکه پروژه اسکای مال به شکلی تضییع حقوق عامه مردم بوده و قانون به صراحت دادستان را متولی و مدعی‌العموم می‌داند گفت: ایراداتی که به شکل فنی و قانونی در این پروژه مطرح شده مورد تایید مراجع کارشناسی و حقوقی است.

جلال زارع با بیان اینکه مباحث ما درباره پروژه تجاری «اسکای‌مال» در راستای احقاق حقوق عامه بوده و متولی این حقوق عامه دادستان است اظهار کرد: البته سوال ما این است که در این میان چه موضوعی وجود دارد که دادستان با طفره رفتن به مطالبات عمومی و حقوقی مردم نسبت به این پروژه ورود نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردمی در این راستا به مطالبه جدی تبدیل شده است افزود: از سوی واحد امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی به صورت رسمی از دادستان همدان درخواست شده که در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان با تاکید بر اینکه بعد از دیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان همدان متوجه شدیم انگیزه لازم برای ورود به این موضوع وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر این مطالبه مردمی را با مرکز دیده‌بان شفافیت و عدالت تهران در میان گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: استنادات فنی، تخصصی و ایرادات پروژه عنوان و در نهایت جلسه‌ای به منظور بررسی ابعاد موضوع در معاونت پژوهشی مرکز وکلای قوه قضائیه تشکیل شده است.

زارع در ادامه یادآور شد: در این جلسه به جمع‌بندی رسیدند که از ظرفیت و توان مرکز وکلای قوه قضاییه و مرکز مشاورین در راستای احقاق این حق مسلم مردم که به عنوان مطالبه مطرح شده استفاده شود.

وی با بیان اینکه ایراداتی که به شکل فنی و قانونی در این پروژه مطرح شده مورد تایید مراجع کارشناسی و حقوقی است ادامه داد: این پروژه به شکلی تضییع حقوق عامه مردم بوده و قانون به صراحت دادستان را متولی و مدعی‌العموم می‌داند.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان متذکر شد: امیدوارم پیامدهای اجرای غیرکارشناسی این پروژه شفاف‌سازی شود تا گام کوچکی برای جلوگیری از ادامه طرح باشد.

شناسه خبر 35232