شناسه خبر:36821
1399/11/28 11:32:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به پرداخت نشدن سهم آورده مردمی و مشکلات مالی پیمانکاران پروژه مسکن مهر پاوه گفت: تنها راه‌حل این پروژه اعتمادسازی بین متقاضیان واحدها و تعاونی‌ها است.

هوشنگ بازوند در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر پاوه که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: باید فرمانداری پاوه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور رئیس کل دادگستری استان و استانداری راهکاری برای اعتمادسازی متقاضیان و جلب اعتماد آن‌ها بیابند تا سهم آورده خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هشت متقاضی از 191 واحد، سهم آورده خود پرداخت کرده‌اند، گفت: با توجه به ارزش افزوده‌ای که واحدهای مسکونی پیدا کرده‌اند باید مردم را توجیه و آگاه کرد سهم آورده خود را بپردازند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 80 درصد مسکن مهر پاوه ساخته شده و باید طبق برنامه تا اردیبهشت ماه سال آینده همه واحدها به مردم تحویل داده شود.

از 400 واحد مسکونی مسکن مهر پاوه، 192 واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است و 191 واحد نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق قول مسئولان و پیمانکاران باید تا اردیبهشت ماه به مردم تحویل داده شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود برای حل مشکلات مسکن مهر پاوه از راه و شهرسازی و اداره کل استاندارد استان خواست، نسبت به استانداردسازی 12 آسانسور 192 واحد تحویل داده شده تا دو هفته آینده اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: برای تکمیل مسکن مهر پاوه 13 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.

مسعود شریفی در ادامه گفت، پیمانکاران به‌دلیل تورم و گرانی مصالح و عدم پرداخت سهم آورده مردم با مشکل شدید نقدینگی مواجه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به شکایت متقاضیان مسکن مهر پاوه نسبت به تعاونی‌های پروژه به دادگستری گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن مهر پاوه بحث حقوقی است و متقاضیان برای حل مشکلات باید به اتاق تعاونی شکایت کنند تا سریع کارها پیش برود.

متقاضیان مسکن مهر پاوه نسبت به تغییر هرساله سهم آورده خود در این پروژه به دادگستری شکایت کرده‌اند و مدعی‌اند چرا تعاونی‌ها طبق قرارداد 6 سال پیش پروژه را تمام نکردند و الان هر سال سهم آورده آن‌ها را افزایش می‌دهند.

یکی دیگر از اعتراض متقاضیان به اعضای تعاونی و هیئت مدیره آن‌هاست که یا پاوه‌ای نیستند و یا اصلاً در این پروژه ذی‌نفع نیستند.

شهرستان پاوه با 58 هزار نفر جمعیت در 112 کیلومتری شمال‌غرب کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 36821