شناسه خبر:38853
1400/1/18 21:53:14
استاندار همدان مطرح کرد:

استان همدان در شرایط قرمز کرونایی

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: استان همدان غیر از شهرستان اسدآباد در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

سیدسعید شاهرخی در جلسه فوق‌العاده استانی مدیریت کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اعضای ستاد استانی و شهرستانی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران همه امکانات و ظرفیت استان را برای حفظ سلامت مردم به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه از امروز ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا 24 ساعته باشند، ادامه داد: جان مردم در خطر است، پروتکل‌ها باید به‌طور جدی رعایت شوند.

استاندار همدان گفت: آنچه در کشور و استان درباره کرونا اتفاق افتاده، وضعیت بسیار خطرناکی است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شاهرخی ادامه داد: ضرورت دارد با یک حرکت و عزم جمعی و جدی همه امکانات را برای حفظ سلامتی مردم به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه رعایت جدی پروتکل‌ها توسط همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی الزامی است، اضافه کرد: فرمانداران تمام کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شهرستانی را برای کنترل و مقابله با کرونا بسیج کنند.

این مقام مسئول افزود: مسئولان اقناع‌سازی مردم در راستای جلب همکاری و رعایت پروتکل‌ها در رسانه‌ها و صداوسیما را در دستورکار خود قرار بدهند.

شاهرخی گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون امکانات بهداشتی و درمانی استان تا حدی ظرفیت پاسخگویی دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فعالیت مشاغل و گروه‌های 2، 3 و 4 تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند، افزود: ورود و خروج خودروهای غیر بومی شخصی به شهرستان‌های قرمز در سراسر استان ممنوع است.

 

استاندار همدان با بیان اینکه تنها شهرستان نارنجی استان اسدآباد است و سایر شهرستان‌های همدان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: جلسات ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز با ظرفیت حداکثر 15 و در شهرهای نارنجی 20 نفر برگزار شود.

شناسه خبر 38853