شناسه خبر:39644
1400/2/4 09:19:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 15 هزار و 118 خیر همدانی به پویش مدرسه‌سازی «آجر به آجر» پیوستند.

محمدحسین مرادی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون 15 هزار و 118 نفر از مردم، مسوولان، ورزشکاران و علاقمندان به مدرسه‌سازی در استان، مشارکت خود را در پویش «آجر به آجر» اعلام کردند.

وی با بیان اینکه «جریان مدرسه‌سازی» براساس رسالت سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر ساخت فضاهای آموزشی جدید، به‌روز و ایمن در کشور با مشارکت مردم ادامه دارد گفت: این پویش توسط سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور آغاز شد و مردم ایران که همواره در تمام زمینه‌ها و سر بزنگاه‌های حوادث حامی و دستگیر یکدیگر هستند، همراهی لازم را در پاک کردن غبار محرومیت از فضاهای آموزشی کشور نیز داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تاکید به اینکه در پویش آجرهای مهربانی هر فرد خیر می‌تواند به ازای پرداخت هر 10 هزار ریال یک آجر در ساخت مدرسه سهیم شود گفت: با پرداخت هر 25 میلیون ریال یک کاشی به رسم یادبود نیز با نام خیر در مدرسه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پویش ملی «آجر به آجر» از سوی سازمان و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با هدف «نهادینه‌سازی فرهنگ فعالیت خیرین مدرسه‌ساز» اجرایی شد که مورد استقبال مردم استان نیز قرار گرفت و خوشبختانه خیرین زیادی در این طرح مشارکت کردند افزود: می‌دانیم که همچنان خیرین در این امر نیکو و پسندیده شرکت خواهند کرد تا مدارس بیشتری ساخته و فضاهای آموزشی جدید، به روز و ایمنی در اختیار دانش‌آموزان استان قرار دهیم.

مرادی با بیان اینکه امیدوارم روزی را شاهد باشیم نیاز و نقصانی در حوزه فضاهای آموزشی نباشد، گفت: سال گذشته نخستین خشت‌گذاری پویش «آجر به آجر» در روستای قره‌دای شهرستان فامنین با کمک خیرین انجام شد.

شناسه خبر 39644