شناسه خبر:39815
1400/2/7 09:22:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: 22 نقطه و مقطع پُرخطر جاده‌های این استان امسال به‌منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اصلاح می‌شود.

عارف امرایی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین امسال علاوه‌بر نگهداری از راه‌های استان، بهسازی و تعریض، روکش آسفالت، روکش حفاظتی چیپ سیل و فوگسیل (روکش حفاظتی)، 400 کیلومتر لکه‌گیری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: امسال با استفاده از ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی انسانی فعال در شهرستان‌ها اصلاح 22 نقطه و مقطع پُرتصادف، 201 کیلومتر شیب شیروانی و 164 کیلومتر شانه‌سازی انجام می‌شود.

امرایی افزود: به‌منظور نگهداری از پُل‌ها و ابنیه فنی موجود در سطح راه‌های استان با استفاده از ماشین‌آلات و نیروی انسانی در اختیار، تنقیه بیش از پنج هزار دستگاه پُل، تنظیم بستر 200 دستگاه پُل بزرگ و بازدید دوره‌ای در اولویت کاری قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین خط‌کشی بیش از سه هزار کیلومتر از راه‌های استان، پشتیبانی 150 کیلومتر روشنایی، نصب بیش از 15 هزار عدد انواع علائم ایمنی افقی و عمودی جزء برنامه‌های اولویت‌دار راهداری لرستان در سال جاری خواهد بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع صیانت از حریم راه‌ها و نقش آن در ارتقای ایمنی راه، گشت‌های حریم در سراسر استان فعال و در برخورد با متجاوزان جدی هستند.

شناسه خبر 39815