شناسه خبر:39906
1400/2/8 10:37:07

سپهرغرب، گروه متن زندگی:  آیت‌الله علی جاودان گفت: مومن واقعی همواره خوش‌اخلاق است و در صراط مستقیم قرار دارد، زیرا او همه دستورات الهی را پذیرفته و به آن عمل می‌کند. در آخرت ایمان واقعی عامل رسیدن انسان به نعمات و مواهب بزرگی الهی است، مومنان واقعی در دنیا به نماز صحیح در اول وقت بها داده و از غیبت و تخریب دیگران پرهیز می‌کنند.

مومنان واقعی همواره در تلاش هستند که با رذایل اخلاقی در درون خود همچون حسادت، تنبلی، بخل، دروغ‌گویی، تکبر، عجب و غیره مبارزه کنند. مومنان حقیقی در مقابل حوادث سخت روزگار وحشت نمی‌کنند و با صبوری از امتحانات بزرگ الهی سربلند خارج می‌شوند. در آخرت مومنان به میزان ایمانی که در دنیا داشتند شادی و سرور دریافت می‌کنند و این شادی و سرور ابدی و ماندگار است، برخلاف دنیا که شادی و سرور آن فانی و از بین‌رفتنی است.

دوستی و رفاقت متقین چنان عمیق است که حتی در آخرت هم ادامه خواهد داشت، زیرا آنها همواره سود و منفعت دوستان خود را می‌خواهند. متقین در عالی‌ترین درجه مسلمانی که تسلیم الهی بودن است قرار دارند، آنها هنگام مرگ دچار ترس و وحشت نمی‌شوند زیرا تمام عمر خود را در اطاعت الهی سپری کردند.

شناسه خبر 39906