شناسه خبر:40049
1400/2/12 11:59:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح کارخانه شیر خشک بروجرد تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: همچنین فاز نخست گاوداری 6 هزار و 300 رأسی دلفان تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی آشتاب در دیدار نماینده‌های تشکل‌های کارگری با نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ضمن گرامیداشت هفته کارگر، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برای تحقق فرامین رهبری مبنی بر رونق تولید باید همه دستگاه‌های اجرایی از تمام ظرفیت‌ برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی سال سختی برای کسب‌وکارها بود، ازاین‌رو صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال از اولویت‌های اداره‌کل تعاون استان بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت 195 میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال بیش از 24 هزار نفر طی سال گذشته، گفت: بخشی از نیازهای جاری بنگاه‌ها با پرداخت این تسهیلات تأمین شد.
آشتاب بیان کرد: برای صیانت از سلامت نیروی کار و همچنین نظارت بر حُسن اجرای قانون کار، 9 هزار و 708 مورد بازرسی از بنگاه‌ها صورت گرفت، همچنین 6 هزار و 912 نفرساعت دوره‌های آموزشی مرتبط با ایمنی بهداشت برگزار شد.
وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی منجر به کاهش حوادث کارگاهی می‌شود، افزود: سال 99 نسبت به سال 98 شاهد کاهش 33 درصدی حوادث کارگاهی استان بودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: 6 هزار و 890 پرونده به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف استان ارجاع شد که سه هزار و 250 مورد آن یعنی 61 درصد به شکل سازشی حل‌وفصل شد.
آشتاب تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را بازوهای مشورتی کارگران و کارفرمایان در بنگاه عنوان و تصریح کرد: سال گذشته از 314 به 348 تشکل رسیدیم که رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.
وی به برگزاری 22 جلسه کارگروه اشتغال استان با 160 مصوبه طی سال 99 اشاره و خاطرنشان کرد: 96 مصوبه اجرایی و 64 مورد نیز در دست بررسی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: برای حفظ اشتغال روستایی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت، 300 میلیارد تومان جهت 1340 طرح اشتغال روستایی پرداخت شده است.
آشتاب با بیان اینکه 756 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان دوره‌های کارآموزی و مهارت‌‌آموزی را در کارگاه‌ها طی کردند، افزود: سال گذشته 752 نفر از یارانه دستمزد استفاده کردند.
وی با اشاره به شناسایی 46 نیروی کار تبعه خارجی در استان، از جایگزینی34 نیروی کار داخلی در بنگاه‌های استان خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح کارخانه شیر خشک بروجرد تا پایان خردادماه امسال خبر و ادامه داد: همچنین فاز نخست گاوداری 6 هزار و 300 رأسی دلفان تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شناسه خبر 40049