شناسه خبر:40058
1400/2/12 12:16:57

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام گران‌ترین استان‌ کشور شده که نشان از بی‌برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان است.
علی‌اکبر بسطامی ابراز کرد: براساس اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین‌ماه 1400، ایلام گران‌ترین استان کشور شد.
وی اضافه کرد: بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه 58/1 درصد بوده و به ایلام رسیده که هم‌اکنون بی‌برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان کاملاً مشهود است.
این نماینده مردم خاطرنشان کرد: متأسفانه همه امور استان تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و همین هم بهانه خوبی برای پوشش کم‌کاری در سایر حوزه‌ها شده است.
وی افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردم و از سوی دیگر تورم افسارگسیخته حاکم و تبدیل شدن این استان به‌عنوان گران‌ترین کشور، به‌شدت مردم را در تنگنا قرار داده و این درحالی است که مدیران دستگاه‌های اقتصادی برنامه مناسبی نیز برای خروج از این شرایط ندارند.
بسطامی با انتقاد شدید از این وضعیت، از استاندار و مدیران اقتصادی استان خواست؛ برنامه‌های خود را برای مهار تورم، کنترل قیمت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین راهکارهای مشخص جهت حمایت از تولید و برداشتن موانع فرا روی فعالان اقتصادی، از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.
وی ابراز کرد: نمایندگان مردم استان نسبت به این مسئله که مستقیم با معشیت مردم ارتباط دارد، بی‌تفاوت نخواهند بود.
گفتنی است؛ براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین‌ماه 1400 به 49.5 درصد و نرخ تورم میانگین 12 ماهه به 38/9 درصد رسید که تورم در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

شناسه خبر 40058