شناسه خبر:40229
1400/2/16 09:44:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته و در راستای محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان، این مرز تا 31 اردیبهشت‌ماه بسته بوده و تردد در آن ممنوع است.

محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه اظهار کرد: مرز باشماق مریوان از 6 اسفندماه سال گذشته در پی افزایش بسیار زیاد ورود مسافر با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته به استان، بسته شده است.

وی افزود: محدودیت تردد از این مرز در فواصل زمانی دوهفته‌ای انجام گرفت تا درصورت بهبود شرایط شیوع کرونا، بازگشایی شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل تا پایان اردیبهشت‌ماه همچنان بسته خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به آنکه این محدودیت تنها برای مسافران است، عنوان کرد: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آن‌ها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

زارعی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و افزود: درحال حاضر پنج شهرستان شامل سنندج، سقز، قروه، بانه و دهگلان در وضعیت قرمز، کامیاران، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مریوان و سروآباد در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

در 24 ساعت منتهی به ظهر روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 243 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و چهار بیمار هم جان خود را از دست دادند.

درحال حاضر 512 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 238 نفر آنان به سنندج اختصاص دارد. 75 بیمار بدحال نیز در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

شناسه خبر 40229