شناسه خبر:40476
1400/2/21 09:26:43
مدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح کرد:

آغاز احداث فاز جدیدی از بوستان ارم

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان از آغاز احداث فاز جدیدی از بوستان ارم خبر داد.

شهرها مراکز اصلی فعالیت انسان‌ها هستند که آن‌ها بخش عظیمی از زندگی خود را در آن سپری می‌کنند و علاوه‌بر ایجاد محیطی برای تعاملات اجتماعی، محلی جهت تبادل فرهنگی و گذران اوقات فراغت نیز به‌شمار می‎‌روند.

سرزندگی فضاهای عمومی شهری را به یک فضای امن‌تر، مطلوب‌تر و جذاب‌تر که ظرفیت برای ارائه گزینه‌های بیشتر جهت فعالیت‌های اجتماعی و انتخابی افراد فراهم می‌کند، تبدیل می‌کند.

افزایش جمعیت و رشد شتابان شهری در دهه گذشته، آثار سوئی را در پی داشته، تا آنجا که امروزه اغلب مردم احساس می‌کنند مناطق شهری برای زندگی و فعالیت مطلوب نیست. رشد جمعیت شهرها به‌نوبه خود مسائلی همچون ترافیک، سروصدا، افزایش کارگاه‌های صنعتی و مزاحمت شهری را در پی داشته است. یکی از راه‌ها برای حل مسائل زیست‌محیطی و تبدیل هرچه بهتر محیط شهری به محلی قابل زیست برای شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری، به‌ویژه ایجاد پارک‌های درون‌شهری است.

پارک ارم همدان در ضلع شرقی بلوار ارم قرار گرفته است و تاکنون دو فاز از پارک مذکور طی سالیان گذشته اجرا شده که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است. حال شهرداری منطقه یک همدان که در سال گذشته عملیات پیاده‌روسازی بلوار ارم را به اتمام رساند، هم‌اکنون فاز جدیدی از احداث بوستان ارم را آغاز کرده است؛ در همین رابطه گفت‌وگویی را با مسعود دهبانی‌صابر، مدیر منطقه یک ترتیب دادیم که با هم می‌خوانیم:

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی را ندارند، عنوان کرد: دسترسی عادلانه به فضای سبز، حفظ و نگهداری آن، از مؤلفه‌های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی هستند و شهرداری منطقه یک با افزایش هرچه بیشتر فضای سبز، به دنبال این مهم است.

مسعود دهبانی‌صابر با اشاره اینکه پس از گذشت یک سال از اتمام پروژه پیاده‌روسازی بلوار ارم شاهد رغبت و علاقه بسیار زیاد شهروندان به پیاده‌روی در این منطقه هستیم، ابراز کرد: با تعریف هرچه بیشتر پروژه‌های انسان‌محور در شهر هم می‌توان رضایت شهروندان از شهری که در آن زندگی می‌کنند را افزایش داد و هم باعث رشد ورزش شهروندی و به تبع سلامت شهروندان شد.

دهبانی‌صابر گفت: در سال جاری بیش از 236 میلیارد ریال جهت توسعه و نگهداری فضای سبز در بودجه شهرداری منطقه یک لحاظ شده که نشان‌دهنده نگاه ویژه و توجه هرچه بیشتر به مقوله فضای سبز و اهمیت آن در این منطقه است.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فضای سبز سال جاری را احداث فاز جدید بوستان ارم دانست که از ابتدای سال آغاز شده است و عملیات اجرایی آن با سرعت مناسبی درحال پیشرفت بوده که این پروژه با توجه به حضور شهروندان همدانی از تمامی مناطق شهر در بلوار و بوستان ارم، می‌تواند باعث رضایت حداکثری شهروندان باشد.

دهبانی‌صابر همچنین ادامه عملیات اجرایی پارک ولایت و اتمام عملیات اجرایی در پارک‌های محله‌ای قهرمان با مساحت 10 هزار و 200 متر مربع و کمال‌آباد با مساحت هفت هزار متر مربع را از دیگر پروژه‌های مهم فضای سبز در منطقه یک شهرداری دانست که عملیات اجرایی در پارک‌های قهرمان و کمال‌آباد به‌زودی به اتمام می‌رسند و در اختیار شهروندان عزیز همدانی قرار می‌گیرند.

شناسه خبر 40476