شناسه خبر:41442
1400/3/11 09:24:43

سپهرغرب، گروه خبر: مهدی ربانی، خیر فامنینی کتابخانه عمومی «زنده‌یاد حاج‌ستار ربانی» را در زادگاه خود روستای نگارخاتون شهرستان فامنین تکمیل می‌کند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، صبح روز گذشته قرارداد احداث کتابخانه عمومی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با یک نیکوکار در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان منعقد شد.

مهدی ربانی، نیکوکار فامنینی اظهار کرد: روستای نگارخاتون دارای مردمانی فرهیخته، علمی، صنعتی و اهل کتاب با حدود دو هزار و 100 نفر جمعیت است که به کتابخانه عمومی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که توفیقی به من عطا کرده که در راه تکمیل این کتابخانه گام بردارم، افزود: تقاضا کردم که این کتابخانه را به نام پدرم نام‌گذاری کنم تا قدردانی داشته باشم از اقدامات و خدمات وی که در راستای تحصیل بنده و برادرانم انجام داده است.

این خیر فامنینی تصریح کرد: امید است که این اقدام بابی شود که خیران دیگر در کارهای عمرانی عمومی فعال شوند و با زنده کردن نام پدر و مادر و خودشان، جامعه را بهره‌مند کنند.

ربانی با تأکید بر اینکه امیدوارم دانش‌آموزان و دانشجویان از این کتابخانه استفاده کافی و وافی ببرند، ادامه داد: درتلاش هستم که بتوانم به‌جز این کتابخانه، 11 کتابخانه دیگر در شهرستان فامنین و استان همدان احداث کنم.

وی تصریح کرد: برای کمک به تجهیز این کتابخانه نیز از اهالی روستا که در ساوه و تهران کتابفروشی دارند، درخواست کمک کردم که آن‌ها نیز موافقت کردند.

* کتابخانه‌های عمومی روستایی سکوی پرش کودکان و نوجوانان با استعداد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در روستاها یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی هستند و همواره موجب رشد اهالی روستا به‌ویژه کودکان و نوجوانان شده است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه روستای نگارخاتون یکی از روستاهای مولد استان همدان است، افزود: کتابخانه عمومی روستای نگارخاتون در زمینی به مساحت 180 متر مربع با زیربنای 120 متر مربع درنظر گرفته شده که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از این پس اتمام و تکمیل آن را خیری از اهالی همان روستا برعهده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خیرین همواره بازوی پُرتوان کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند و در بسیاری از نقاط استان اقدام به احداث کتابخانه‌ کرده‌اند که همواره منشأ خیر و برکت بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی واقع در روستاها همواره به کشف استعدادها و رشد و نمو افراد کمک کرده‌اند و قطعاً این کتابخانه نیز سکوی پرتاب بسیاری از افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان مستعد این روستا خواهد شد.

گفتنی است، روستای نگارخاتون در 55 کیلومتری شهر همدان و از توابع شهرستان فامنین است.

شناسه خبر 41442