شناسه خبر:41820
1400/3/22 09:18:39
در بیانیه شماره (1) سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان مطرح شد:

در شکل‌گیری شورای شهری قوی سهیم باشیم

سپهرغرب، گروه خبر: در بیانیه شماره (1) سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان مطرح شد: با آغاز رقابت‌های انتخاباتی هنگامه آن دیدیم تا کمر همت ببندیم و همگی در شکل‌گیری شورای شهری قوی سهیم باشیم.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسم الله الرَّحمن الرَّحیم

بیانیه شماره (1) سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان

از بنده خدا على، امیرالمؤمنین به نگهبانان مرزها:

«أَلَا وَ إِنَّ لَکُمْ عِنْدِی أَلَّا أَحْتَجِزَ دُونَکُمْ سِرّاً إِلَّا فِی حَرْبٍ

بدانید، حقى که شما برعهده من دارید، این است که چیزى را از شما مخفى ندارم، جز اسرار جنگ را» (بخشی از نامه‌ 50 نهج‌البلاغه)

امروز با آغاز رقابت‌های انتخاباتی هنگامه آن دیدیم تا کمر همت ببندیم و همگی در شکل‌گیری شورای شهری قوی سهیم باشیم.

برای ساخت شورای شهر قوی الزامات و اقداماتی مؤثر احتیاج داریم؛ امروز نیاز به بازآفرینی اعتماد و جلب مشارکت مردم بیش از هر زمان دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی احساس می‌شود.

منتخبین ملت نباید فراموش کنند اعتماد، در طول یک شب و یا یک روز به‌دست نمی‌آید، بلکه فرآیندی بلندمدت و درنتیجه مجاهدت‌های مخلصانه عزیزان در این مسیر رقم می‌خورد!

بدون شک کارنامه ادوار گذشته شورا در سیاست‌گذاری‌های شهری، می‌تواند تجربه و یا درس عبرتی برای ادامه حرکت ما باشد.

خدمات صادقانه و تلاش‌های مجاهدانه پیشینیان می‌بایستی تداوم فزاینده داشته باشد، همچنان که لازم است به سودجویی‌های فردی و گروهی و زدوبندهای مالی و اداری گذشتگان پایان داد.

اکنون در جستجوی راهکار مناسب برای رفع بی‌اعتمادی و جبران ناکارآمدی واژه‌ای رساتر از شفافیت پیدا نمی‌شود.

ما می‌بایست بر فراز نخستین شورای گام دوم پرچم شفافیت به اهتزاز درآوریم. پرچمی که نشان از اهمیت مبارزه با فساد و جلب رضایت مردم دارد؛ پرچمی که راه و رسم تشنگان خدمت را از شیفتگان قدرت جدا و مردم را به ایستادگی پای آرمان‌ها امیدوارتر می‌کند.

شوراهای شهر نبایستی محل پوشاندن اشتباهات دوستان، آشنایان و هم‌کیشان و بی‌توجهی نسبت به فسادهای جناحی و فراجناحی باشند و تحقق این امر جز با شفافیت ممکن نیست!

اکنون نوبت آن‌ رسیده تا در گام نخست شفافیت، از داوطلبان محترم حوزه انتخابیه همدان درخواست کنیم، برنامه‌های عملی و اجرایی خود در راستای مبارزه با فساد و تبعیض را اعلام کنند و آهنگ دلنشین ساخت همدان سربلند را به صدا درآورند.

ازاین‌رو براساس وظایف و تکالیف محوله به دفتر نمایندگی این سازمان در همدان به استحضار می‌رساند مجموعه سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با درنظرگرفتن برنامه‌ها و فرآیند‌های فعالان مختلف و ضمن احترام به نظرات سایر مجموعه‌های دارای صلاحیت اعلام می‌دارد، فرآیند تهیه‌شده و روند اجرایی آن و به‌ویژه ارزیابی صورت‌گرفته در مجموعه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان را مطابق با گفتمان ضد فساد دانسته و اعتنا و اعتماد همشهریان عزیز به نتایج این مجموعه را توصیه می‌کنیم.

شناسه خبر 41820