شناسه خبر:41833
1400/3/22 09:50:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون به 10 هزار و 25 خانواده سالم در سطح استان در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا، آموزش‌های لازم ارائه شده است.

حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تاکنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: در زمینه طرح مذکور یک هزار و 304 تیم در قالب چهار تیم رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت و با همکاری همه‌جانبه بسیج در زمینه مهار و مقابله با ویروس کرونا از آبان ماه سال گذشته تاکنون همزمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا و پیشگیری از این ویروس از‌جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است، ادامه داد: بیشترین اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری توسط تیم‌های مذکور در سطح استان انجام می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و 996 تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست 760 نفر مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون 28 نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، افزود: همچنین یک نفر مبتلا به ویروس توسط تیم‌های مذکور جهت درمان به بیمارستان اعزام شده است‌.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در بازه زمانی یادشده تاکنون تیم‌های مذکور به 10 هزار و 25خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به 697 خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

شناسه خبر 41833