شناسه خبر:43637
1400/5/2 12:32:25
نماینده ولی‌فقیه در لرستان

آه مردم لرستان از پنج‌شنبه‌های افتتاح

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: لرستان در مقایسه با دیگر استان‌ها از جهت توسعه‌های مراکز درمانی عقب ماندگی بالایی دارد، همچنان‌که هنگامی که پنجشنبه‌های افتتاح را مشاهده می‌کنیم، مردم لرستان با نگاه به افتتاح‌های اساسی دیگر استان‌ها، آه می‌کشند.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سازمان اورژانس با حضور وزیر بهداشت، با اشاره به اهمیت سلامتی و تندرستی، اظهار کرد: در این زمینه آیات روشنی در قرآن کریم و همچنین روایت‌های زیادی از سوی ائمه بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در مقایسه با دیگر استان‌ها از جهت توسعه‌های مراکز درمانی عقب‌ماندگی بالایی دارد، همچنان‌که هنگامی که پنجشنبه‌های افتتاح را مشاهده می‌کنیم، مردم لرستان با نگاه به افتتاح‌های اساسی دیگر استان‌ها، آه می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مجموعه هیئت دولت در این روزهای پایانی توجه ویژه‌ای به لرستان کنند، افزود: تجهیزات پزشکی مدرن و به‌روز نیاز امروز استان است، چرا که بسیاری از این تجهیزات قدیمی و فرسوده هستند.

شاهرخی بیان کرد: جمعی از نیروهای علوم پزشکی در طول سالیان جذب دانشگاه شده‌اند اما دریافتی حداقلی حتی به اندازه وزارت کار ندارند در درون دانشگاه علوم پزشکی لرستان یک تصمیم و برنامه اساسی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه این میزان افتتاح‌ها اگرچه مفید و ارزنده است، گفت: اما ما خواهان کارهای اساسی همچون تکمیل بیمارستا‌ن‌ها هستیم تا تحول بزرگ را در حوزه درمان لرستان شاهد شویم.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل ساخت بیمارستان‌های گهر دورود و رازی کوهدشت تاکید کرد.

حسین گودرزی با اشاره به رضایت نسبی مردم از مجموعه درمان، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده اما برخی مشکلات در حوزه درمان وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

وی افزود: دو بیمارستان گهر دورود و رازی کوهدشت با جمعیت بالغ بر 200 هزار جمعیت اما هنوز تکمیل نشده‌اند، که انتظار می‌رود این مراکز به زودی ساخته شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان دژ محکم دفاع از آرما‌های نظام است، افزود: با این وجود بسیاری از بیماران این استان برای درمان روانه دیگر استان‌ها می‌شود که این زیبنده نیست.

گودرزی با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه پزشکان متخصص و فوق متخصص لرستان، از پائین بودن سرانه تخت استان خبر داد.

وی با اشاره به تجهیزات قدیمی و فرسوده دستگاه‌های پزشکی استان همچون ام‌.آر.آی، گفت: از این‌رو انتظار می‌رود اعتبار لازم جهت به روز کردن تجهیزات پیش‌بینی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افتتاح 15 پروژه عمرانی این مجموعه طی امروز و با حضور وزیر بهداشت خبر داد.

محمدرضا نیکبخت با تشریح وضعیت تخت‌های بستری، اظهار کرد: 2768 تخت در استان وجود دارد که نسبت تخت به جمعیت یک و نیم به هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تخت‌ها فرسوده و نیازمند ساخت هستند، تخت‌های ویژه 119 مورد هستند که 85 مورد ان‌ها به منظور بیماری کرونا امسال ایجاد شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به عمده پرداخت‌های پرسنلی در سال گذشته، بیان داشت: کارانه پرسنل و پرستاران تا آخر اسفندماه سال 99 پرداخت شده، با این وجود پاداش بازنشستگان علوم پزشکی تنها معوقه این مجموعه است.

نیکبخت بیان داشت:96 پروژه عمرانی با مساحت 35 هزار متر مربع با اعتبار 121 میلیارد تومان در دانشگاه به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان نیایش خرم‌آباد، افزود: 273 میلیارد تومان تاکنون به ساخت این مجموعه به دانشگاه از سوی بانک پرداخت شده، ضمن اینکه تاکنون این بیمارستان 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بهره‌برداری 15 پروژه با زیربنای بیش از 11 هزار و اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان در استان خبر داد.

نیکبخت با تاکید بر لزوم راه‌اندازی رشته‌های دستیاری زنان، تکمیل بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، گهر دورود و رازی کوهدشت، کمبود دستگاه‌های پیشرفته رادیوتراپی، بدهی 200 میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی، عدم همکاری شرکت‌های دارویی با داروخانه‌های بیمارستان‌ها و سرگردانی بیماران در دیگر استان‌های دیگر را از جمله مهمترین مشکلات حال حاضر لرستان برشمرد.

شناسه خبر 43637