شناسه خبر:44324
1400/5/18 10:46:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای هیئت مذهبی استان کردستان گفت: به مناسبت ماه محرم 120 ایستگاه سلامت و صلواتی مردمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برپا می‌شود.

نورعلی خزایی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برنامه‌های ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت مردم در 612 هیئت مذهبی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری 24 مراسم همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و 400 محفل قرآنی در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها که شرایط حضور مخاطبین را دارند، ازجمله این برنامه‌ها است.

رئیس شورای هیئت مذهبی کردستان برگزاری 175 مراسم دسته روی در روزهای تاسوعا و عاشورا با رعایت موارد بهداشتی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد و گفت: همچنین 500 روحانی و ماموستا برای سخنرانی و 400 مداح نوحه‌خوان در برنامه‌های ماه محرم حضور دارند.

خزایی با اشاره به برگزاری 200 روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئت‌های مذهبی استان در این ایام اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی کمک‌های مؤمنانه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز جزو برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در ایام محرم خواهد بود.

وی تهیه و پخت 28 هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مناطق محروم در شهرها و روستاهای استان و انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در استان اعلام کرد و گفت: حفظ سلامت مردم و عزاداران از مهم‌ترین اهداف خادمان عاشورایی است؛ بنابراین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمام برنامه‌ها مدنظر است.

شناسه خبر 44324