شناسه خبر:44997
1400/6/6 10:14:22
مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان خبر داد؛

کشف و ضبط 936 دستگاه ماینر در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 963 دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف و از هدررفت حدود سه مگاوات برق جلوگیری شده است.

هیوا لهونیان اظهار کرد: استفاده غیرمجاز از ماینرها باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی افزود: کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و از استفاده‌کنندگان ماینرهای کشف شده، به میزان استفاده غیرمجاز از انرژی و بر اساس نرخ تعرفه آزاد صادراتی، حق تعدیلی دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان خاطرنشان کرد: جریمه و قطعی برق نیز برای صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز اعمال می‌شود. لهونیان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 963 دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف و از هدررفت حدود سه مگاوات برق ممانعت شده است.

وی افزود: شرکت برق مجوزی برای استفاده از ماینر در سطح استان صادر نکرده است و این ممنوعیت تا 15 شهریور و پایان پیک مصرف ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار کرد: عملیات کشف و ضبط دستگاه‌های استخراج رمز ارز توسط 11 اکیپ در قالب 25 نفر و در 80 محله و منطقه شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

شناسه خبر 44997