شناسه خبر:45822
1400/6/23 09:28:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با اشاره به موقعیت حفاظتی تالاب آق‌گل به‌عنوان «منطقه شکار ممنوع»، گفت: ارتقای وضعیت حفاظتی تالاب به «پناهگاه حیات وحش» به‌عنوان یک اقدام مهم و ضروری در شورای عالی محیط‌زیست درحال پیگیری است که امیدواریم با همت دولت سیزدهم به‌زودی مصوب و محقق شود.

«محسن جعفری‌نژاد بسطامی» روز دوشنبه با اشاره به اینکه احیای تالاب‌ها از اولویت‌های اصلی سازمان حفاظت محیط‌زیست است، اظهار کرد: عدم تخصیص حق‌آبه تالاب‌ها، نبود بارندگی‌های لازم و برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی اطراف تالاب‌ آق‌گل موجب خشک شدن زودهنگام این تالاب شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس طرح مدیریت جامع و حفاظت از تالاب آق‌گل به‌عنوان یکی از 35 تالاب مهم کشور در دو سال گذشته اجرا شده و نتایج بسیاری خوبی نیز به همراه داشته است.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر اعتبارات ملی و عمرانی مناسبی برای این طرح جذب شده است، تأکید کرد: اجرای این طرح در بیشتر تالاب‌های مهم کشور ازجمله آق‌گل، مصوب و عملیاتی شده است.

به گفته وی در استان همدان نیز با استفاده از این ظرفیت و براساس برنامه‌ای هدفمند و مشخص‌شده، طرح مدیریت و حفاظت از تالاب آق‌گل اجرا و عملیاتی شد.

شناسه خبر 45822