شناسه خبر:46442
1400/7/7 09:04:55

   حضور استاندار همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان در پی توهین اخیر

توهین استاندار همدان به نماینده ولی فقیه در استان طی روزهای اخیر بازتاب‌های بسیاری داشته‌ است؛ در پی سخنان اخیر امام‌جمعه همدان خطاب به وزیر کشور مبنی بر اینکه استاندار و شهردار همدان را تعیین تکلیف کنید، استاندار همدان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها او را به رعایت تقوا فرا خواند و این قضیه سبب شد فعالان سیاسی و رسانه‌ای‌ها با بازتاب خبر و انتشار تحلیل مشکلات موجود در استان که ناشی از عدم تدبیر مدیریت ارشد استان بوده را به او گوشزد کرده و وجود حقیقتی تحت عنوان خلأ مدیریتی را متذکر شوند. در پی جریان ایجادشده در رسانه‌های رسمی و مجازی شاهرخی به همراه فرمانده سپاه انصارالحسین در دفتر نماینده ولی فقیه در استان حضور پیدا کردند.

فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس نیز مراتب اعتراض مردم از این حرکت استاندار را به وزیر کشور منتقل کرده است.

   واکسن‌های کرونا زمان روحانی خریداری شدند؟

ادعای محمدرضا خاتمی مبنی بر اینکه خرید واکسن کرونا توسط دولت روحانی انجام شده است، توسط سفیر ایران در امارات تکذیب شد؛ سیدمحمد حسینی با رد ادعای محمدرضا خاتمی مبنی بر اینکه واکسن‌های وارداتی به‌طور مستقیم در دولت روحانی خریداری شده، عنوان کرده تمامی واکسن‌ها طی یک ماه گذشته از کشورهای چین و امارات خریداری شده است

گزارش‌های دریافتی حاکی است که آیت‌الله رئیسی شخصاً موضوع واردات واکسن به ایران را پیگیری کرده و تهیه واکسن و مقابله با بیماری کرونا ازجمله اولویت‌های اصلی دولت به‌شمار می‌رود.

اخیراً یکی از مقامات وزارت بهداشت دولت روحانی گفته است که چندین‌بار از روحانی خواستیم که برای دریافت واکسن به چینی‌ها زنگ بزند، اما راضی نشد. همچنین رئیس هلال‌احمر در گفت‌وگویی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای تزریق 180 میلیون دوز واکسن تا بهمن‌ماه سال جاری، اعلام کرده که واردات واکسن حاصل گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله رئیسی با رئیس‌جمهور چین بوده است؛ علاوه‌بر خاتمی، حسام‌الدین آشنا نیز سعی کرد با توئیت‌زنی دستاورد واردات واکسن برای ایمن‌سازی جامعه در مقابل بیماری کرونا را به دولت روحانی نسبت دهد.

   پاداش میلیاردی هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن

اعضای هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن پاداش دو میلیارد تومانی گرفتند؛ بانک صنعت و معدن برای عملکرد سال گذشته اعضای هیئت‌مدیره پاداش دو میلیارد تومانی درنظر گرفته‌، این پاداش درحالی درنظر گرفته شده که زیان انباشته این بانک در سال مالی گذشته حدود 500 میلیارد تومان است.

   مأموریت لاریجانی در حوزه چین تمدید می‌شود؟

برخی از کارشناسان مطرح می‌کنند احتمال دارد پرونده قرارداد راهبردی ایران و چین به مهدی صفری سپرده شود؛ شنیده شده علی لاریجانی که برای تمدید حکم مسئولیت خود جهت پیگیری مسئولیت پرونده مذاکرات ایران و چین تلاش می‌کند، گزارشی از اقدامات خود را برای سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان ارائه کرده است.

برخی از کارشناسان با اشاره به انتخاب مهدی صفری به‌عنوان معاون اقتصادی وزارت خارجه، پیش‌بینی کردند که دولت رئیسی بار دیگر این پرونده را در اختیار لاریجانی قرار نمی‌دهد؛ صفری سفیر اسبق ایران در روسیه و چین بوده است و از این نظر گزینه مطلوبی جهت پیگیری مسئله راهبردی ایران و چین به حساب می‌آید و همچنین گفته می‌شود دولت برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای چین و روسیه برنامه ویژه‌ای دارا است و از این نظر نیز صفری مأموریت ویژه و اساسی برعهده دارد.

شناسه خبر 46442