شناسه خبر:46592
1400/7/11 09:07:18

    تعیین تکلیف کاخ سبز استانداری تا پایان هفته

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که به‌زودی تکلیف سکاندار استانداری همدان مشخص می‌شود. البته از میان افرادی که طی این مدت به‌عنوان گزینه پیشنهادی معرفی شدند یا کسانی‌ که از تمام ظرفیت‌ها برای تصاحب این پست بهره برده و خود را معرفی کردند، فقط چهار نفر باقی‌ مانده‌اند؛ قدیر نظامی، سالار آبنوش، محمدصادق مفتح و اکبر بهنامجو.

البته در روزهای اخیر تصاویری از آگهی عضویت مفتح در 10 شرکت خصوصی در فضای مجازی دست به دست می‌شود و این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که با این‌همه مشغله، چگونه به مسائل استان همدان خواهد رسید؟

    هشدار ایران به مقامات جمهوری آذربایجان چه بود؟

در پی مستقر شدن برخی گروه‌های ضد انقلاب در مرزهای جمهوری آذربایجان و نیز تحویل چند پایگاه نظامی و امنیتی به اسرائیل در مناطق مرزی این کشور با ایران، برخورد با این تحولات در دستور کار نهادهای عالی کشور قرار گرفته است. همچنین گفته می‌شود که ایران اولتیماتوم‌های جدی و تهدیدهای قریب‌الوقوع را به مقامات آذربایجان منتقل کرده است که درصورت عدم اصلاح این رویه، برخورد نظامی جدید ایران در قبال این مسائل درپیش خواهد بود. اخیراً کشورمان با هدف مقابله با تجزیه‌طلبان، نیروهای خود را در این منطقه مستقر کرده و هشدارهای لازم را داده و همچنین رزمایش نیز در این منطقه برگزار شده است.

    تلاش معاون زنگنه برای ابقا در وزارت نیرو

شنیده‌ها حاکی است وزیر نفت قصد تغییر شجاع‌الدین بازرگانی معاون پارلمان وزیر نفت را دارد؛ شجاع‌الدین بازرگانی سعی کرده تا واسطه‌هایی را به دفتر وزیر نفت بفرستد تا بتواند تا زمان بازنشستگی در این سِمت باقی بماند. شجاع‌الدین بازرگانی یکی از افرادی است که زمان وزارت سیدمسعود میرکاظمی وارد صنعت نفت شد و با زنگنه نیز همکاری داشت، ازجمله اقدامات بازرگانی موضوع قیر رایگان و استفاده از این فرصت است.

    مدیران جدید رسانه‌های دولت چه کسانی هستند؟

دو فرد جوان که در حوزه رسانه‌ای سابقه فعالیت دارند، به‌عنوان مدیران خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران منصوب می‌شوند؛ شنیده شده علی نادری سردبیر سابق رجانیوز و مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه قرار است به‌عنوان مدیرعامل خبرگزاری ایران منصوب شود. همچنین گفته می‌شود محمدحسن روزی‌طلب عضو هیئت مؤسس و سردبیر سابق رجانیوز به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه ایران انتخاب شده است.

روزی‌طلب سابقه حضور در روزنامه ایران را داشته و ویژه‌نامه‌های معروف رمز عبور را در سال‌های 88 و 89 منتشر می‌کرده است.

    تعجب تیپ مقامات روس از نحوه حضور ایران در مذاکرات

اخیراً یکی از سفرای ایران دیداری با همتای روسی خود در کشور محل مأموریت داشته و گفت‌وگوهایی درباره مسئله تحریم و مذاکرات صورت گرفته است؛ در این دیدار سفیر ایران خطاب به سفیر روسیه می‌گوید، مذاکرات برای ما هیچ دستاوردی ندارد، چراکه حتی اگر به توافق هم برسیم، باز موانع زیادی پیش روی ایران قرار می‌دهند.حتی در این حد که اجازه نداریم یک حساب بانکی باز کنیم، حالا چرا ما باید به این توافق بازگردیم؟

وی می‌گوید من هفته قبل نامه رسمی به بانک مرکزی انگلیس و فرانسه نوشته و از آن‌ها پرسیدم اگر طرفین به برجام برگردند، آن‌وقت آیا اجازه مراودات بانکی به ما می‌دهید؟ این دو بانک به‌طور مکتوب برای ما نوشتند که حتی اگر به برجام برگردید، بازهم ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم.

سفیر روسیه در این جلسه می‌گوید چرا این حرف و استدلال منطقی که دارید را تاکنون تیم مذاکره‌کننده شما در جریان مذاکرات نمی‌گفتند؟ چرا ایران در وین از این موضوع مذاکره نکرد که برای من منافع اقتصادی مشخصی که می‌خواهم اولویت دارد به برداشتن تحریم‌های روی کاغذ؟

    مقام روس: وزیر بهداشت سابق ایران تمایلی به خرید واکسن از ما نداشت

شنیده شده یکی از مقامات روسی مدعی شده که وزیر سابق بهداشت ایران تمایلی به خرید واکسن اسپوتنیک از بلوک شرق نداشته و بیشتر طرفدار غرب بود و از آنجا تهیه می‌کرد؛ وی علت اینکه واکسن اسپوتنیک در ایران مونتاژ و تکثیر نشود را همین موضوع دانسته است. مدیر مرکز مطالعات ایران‌شناسی مسکو در مطلبی تأکید کرده است که دولت روحانی اصلاً به واردات واکسن از غرب تمایل داشت.

 

شناسه خبر 46592