شناسه خبر:46703
1400/7/17 09:08:46

   خشم برخی از تعدیل نیرو در مرکز مطالعات شورا

خبرهای دریافتی حاکی است بعد از تصمیم شورا برای تعدیل تعدادی از کارکنان مرکز مطالعات خود، برخی از این اقدام ناراحت شده و در فضای مجازی به‌صورت توهین‌آمیزی موضع گرفتند.

شنیده‌ها حاکی است مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر با وجود اعتبار قابل توجهی که از بیت‌المال به خود اختصاص داده، در این مدت کمتر خروجی مؤثری داشته و بیشتر به حیاط خلوتی برای استخدام نزدیکان برخی مؤثران در مدیریت شهری تبدیل شده است.

   آیا اموال بانیان کرسنت توقیف می‌شود؟

بعد از ابلاغ جریمه اول ایران در قرارداد کرسنت عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال نوشتن طرح فوری هستند تا اموال منقول و غیر منقول مصوب آن انعقاد قرارداد کرسنت مسدود شود؛ یک منبع آگاه گفت اگرچه رقم جریمه این قرارداد بسیار زیاد است، اما با فروش این اموال و پرداخت آن به‌عنوان جریمه می‌توان جلوی بخشی از این خسارت به بیت المال را گرفت.

   تلاش روسیه برای گرفتن امتیاز تأمین سوخت لبنان

در ادامه تلاش‌ها برای حل بحران سوخت لبنان و سعی برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، شبکه المنار نزدیک به حزب‌الله و مقاومت لبنان در خبری اعلام کرد که روس‌ها در این راستا اخیراً به دولت جدید لبنان پیشنهادی درباره حل بحران سوخت ارائه دادند. روس‌ها وعده دادند تعدادی پالایشگاه برای لبنان بسازند و این پالایشگاه‌ها را ظرف 6 ماه آماده بهره‌برداری کنند و نخستین محموله پالایشی این پالایشگاه‌ها روزانه 20 هزار بشکه خواهد بود و پس از 18 ماه به 150 هزار بشکه در روز می‌رسد.

   تعلل دولت تاجیکستان نسبت به پرداخت بدهی ایران

اخبار دریافتی حاکی است دولت تاجیکستان نسبت به بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران تعلل می‌کند؛ بخشی از این بدهی دولت تاجیکستان بابت سدسازی ایران در این کشور است، بابک زنجانی هم عنوان کرده که دو میلیارد دلار در این کشور پول دارد. به نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌ها برخی از کشورها مانند کره و تاجیکستان بهانه لازم جهت عدم پرداخت تعهدات مالی خود را به‌دست آوردند که در این حوزه کارشناسان بیان می‌کنند باید تدبیر مناسبی جهت بازگرداندن دارایی ایران اندیشیده شود.

   افشاگران اطلاعات نفتی ایران شناسایی شدند

این افراد عمدتاً در مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران مشغول به فعالیت بودند؛ برخی از مدیران وزارت نفت که مسئولیت کلیدی در فروش نفت داشتند و اطلاعات فروش نفت را نیز هرازگاهی به رسانه‌های خارجی به‌عنوان منابع ثانویه ارسال می‌کردند، توسط دستگاه‌های امنیتی و نظارتی شناسایی شده و به آن‌ها اخطار لازم نیز داده شده است.

   نقش دانشگاه شریف در فرار نخبگان از کشور

خروج نخبگان از کشور یا همان فرار مغزها ازجمله چالش‌هایی است که ایران اسلامی را درگیر خود کرده، در این رابطه اخیراً گزارش تفصیلی از نقش و عملکرد دانشگاه شریف در جذب نخبگان کشور و خارج کردن آن‌ها از ایران به مقامات عالی‌رتبه داده شده است؛ مطابق این گزارش نحوه عملکرد دانشگاه شریف در گزینش دانشجویان نخبه کشور در مقاطع اولیه تحصیلات دانشگاهی و ناتوانی در جذب آن‌ها به‌عنوان عضو هیئت‌علمی و زمینه‌سازی برای ماندگاری آنان در ایران باعث شده است که این دانشگاه به مرکزی برای خارج کردن نخبگان از کشور تبدیل شود. از سوی دیگر برخی از اساتید این دانشگاه نیز مروج و زمینه‌ساز خارج شدن نخبگان از کشور هستند و برای این کار تلاش و برنامه دارند.

شناسه خبر 46703