شناسه خبر:47101
1400/7/25 09:17:35

   دو گزینه خوان آخر تصدی استانداری همدان

براساس شنیده‌ها در آخرین بررسی‌های وزارت کشور تنها دو گزینه برای تصدی استانداری همدان در فهرست باقی مانده‌اند؛ حمید عسگری و مصطفی زمانیان دو کاندیدای این سِمت هستند که نامشان برای تأیید نهایی یک نفر آن‌ها، به نهاد ریاست‌جمهوری ارائه شده است.

   ورود به پلت‌های ارزی از سه کشور منطقه

شنیده شده بخشی از مطالبات مالی ایران از کشورهای منطقه به همراه برخی از منابع خارج از کشور اخیراً بازگردانده شده است؛ کارشناسان مطرح می‌کنند با توسعه سیاست اقتصادی منطقه‌ای می‌توان بسیاری از ابزارهای تحریم اقتصادی را از بین برد.

   ارزیابی وزارت خارجه از احتمال محاصره چین

ارزیابی وزارت امور خارجه ایران از پیمان سه‌جانبه اخیر استرالیا، انگلیس و آمریکا و ادعای استرالیا برای نیاز به پیشران هسته‌ای در انجام سفرهایی با مسافت‌های طولانی تلاش برای محاصره دولت چین است، به گفته کارشناسان جنگ سرد جدیدی درحال شکل‌گیری است و غرب درحال ایجاد تقسیم‌بندی‌های جدیدی بوده؛ این کارشناسان خواستار بررسی ضررها و منافع این جنگ سرد برای ایران شدند. چندی است که با قدرت گرفتن چین این کشور به سیبل سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و ایالات متحده از قدرت گرفتن خاموش اژدهای زرد در جهان به‌شدت دچار واهمه شده‌ است.

   دستور رئیسی درباره استخراج رمزارز

رئیس‌جمهور دستور داده است تا وضعیت تولید رمزارز در کشور بازنگری شود؛ یک منبع آگاه گفت با تصمیمی که در وزارت نیرو گرفته شده، قرار است مجوزهایی که برای استخراج رمزارز در دولت دوازدهم صادر شده بود، بازنگری شود و تنها دستگاه‌هایی اجازه استخراج رمزارز داشته باشند که اقدام به تولید برق کنند تا وزارت نیرو کمبود برق نداشته باشد.

   جزئیاتی از سفر احمدی‌نژاد به امارات

برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد گفته‌اند یکی از پشتیبان‌های مالی این سفر فردی بوده که دارای کارخانه سیمان در لرستان با ارزش مالی دو هزار و 500 میلیارد تومان است؛ صبح روز شنبه 21 مهرماه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق به همراه اطرافیان و همسرش در یک سفر پنج‌روزه برای شرکت در نمایشگاه دبی از ایران خارج شدند. آقایان علی‌اکبر جوانفکر و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی یک روز قبل از محمود احمدی‌نژاد ایران را به مقصد امارات ترک کردند، برخی از مقامات دولت نهم و دهم، احمدی‌نژاد را در این سفر همراهی کردند و مورد استقبال سرکنسولگری ایران در دبی قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه رئیس‌جمهور سابق و همراهانش این سفر را از پاویون دولت انجام دادند، سفر محمود احمدی‌نژاد با هماهنگی نهادهای امنیتی انجام شده اما تا قبل از این سفر جریان بهار ادعا می‌کرد که احمدی‌نژاد ممنوع‌الخروج بوده و اجازه خروج از کشور را دریافت نمی‌کند.

شناسه خبر 47101